Hoe kan je je energie het best weer opladen als je heel moe bent geworden door te lang computeren?

Ik ben echt moe nu en dat heb ik altijd als ik te lang computer maar dan ben ik ook echt de rest van de dag helemaal kapot met slappe benen en alles erop en eraan terwijl ik nog wat wil doen maar daar heb ik nu geen zin meer in.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Niet te lang achter elkaar computeren, maar elk uur even 10 minuutjes benen strekken, wat drinken etc.

Voor nu kun je het beste even naar buiten, korte wandeling in de frisse lucht.
Ritsuka
11 jaar geleden
Trek sportschoenen aan, ga naar buiten om te joggen en zet alle zintuigen wijdopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook wel eens en dan heb je gewoon te lang gecomputerd en te lang stil gezeten.
De oplossing is gewoon om pauzes te nemen tussen het computeren iig elk uur een kwartier als je heel lang wilt computeren.

Of stoppen en een goede nachtrust nemen dan voel je je de volgende dag wel weer fitter (als je tot in de nacht van de computer gebruik maakt).
Overdag kun je een wandeling maken ook al heb je er geen puf voor maar wat beweging en frisse lucht komt jou in dit geval echt wel ten goede.

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al "dat heb ik altijd als te lang computer"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft eigenlijk de oplossing zélf aan : minder computeren !

Indien je omwille van je job echt niet anders kan :
- pauzeer af en toe : geef je ogen even rust
- zorg voor een GOEDE houding : ergonomie is zeer
belangrijk op lange termijn
- sta op, doe een wandelingetje, steek je neus eens buiten
en adem frisse lucht in
- eet gezond
- respecteer je dag- en nachtritme : hang niet voor de pc tot
een stuk in de nacht zodat je niet kan slapen omdat je
brein teveel indrukken moet verwerken
- zorg ervoor dat je voldoende daglicht (melatoninegehalte)
ziet en zit af en toe eens in het zonnetje (vit D)
- schrap cola, redbull,teveel koffie en suikers : ze maken je
hyper zodat je eigenlijk niet voelt dat je moe bent

Hop! Ga nu wandelen ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon gaan slapen, niet te lang, goed eten, naar buiten voor frisse lucht en een beetje sport en de volgende keer dat je aan de computer gaat zitten bijvoorbeeld je alarm zetten op een paar uur en dan ook werkelijk opstaan en iets anders gaan doen.

je zit te lang in dezelfde houding, je wordt ontzettend moe, misschien eet en drink je te weinig of rook je teveel, kan ook nog, maar het is niet goed zo lang computeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik ga sporten na het computeren dan voel ik me altijd weer goed en verder voldoende pauzeren