Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeit een afgebroken tand terug?

Gisteren is er een heel piepklein stukje in hoekje van mijn voortand afgebroken. Je ziet het bijna niet. Ongeveer een half millimeter. Maar me vraag is, groeit dat terug? Me leeftijd is 17

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, dat je een halve mm
kan zien vind ik al
heel knap! Maar oke, even naar de tandarts en die zal je wel verder helpen lijkt me! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even naar de tandarts inderdaad. Als kind is me dit tot twee keer toe overkomen, en omdat het maar miniem was, heeft de tandarts het voorzichtig recht geslepen. Voel je niets van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, dit groeit niet meer terug, bij knaagdieren overigens wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee tanden groeien niet meer aan.
Tenzij het melktanden zijn. Maar ja, dat denk ik niet als je 17 bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs melktanden groeien niet meer aan, die worden vervangen.
Als je cariës hebt kan dit weer verkalken maar dit duurt lang. Maar ik weet niet of dit ook gebeurd met die tand. Als je er last van hebt kan je even naar de tandarts. Deze kan er een schildje voor plakken. En dan zie je er niks van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een tand groeit jammer genoeg niet meer aan, als het je erg stoort kan de tandarts wel een stukje er weer aan maken zodat je het niet meer ziet. Zoiets als vullen maar dan een stukje aanmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding