Wat gebeurt er als je je laat testen op autisme ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Lang geleden dat dit bij mij was, maar het is vooral veel gesprekken met een psycholoog, en ze willen ook met je ouders spreken.

Het beste antwoord

Bij kinderen is er een anamnese, een observatie, een kinderpsychiatrisch onderzoek, een medisch onderzoek en een psychodiagnostisch onderzoek. Alles wordt uitgebreid uitlegt op deze site: http://www.autismeinfocentrum.nl/fetch_faqs_cat.html?mnu=tmain500:sfaqs&s=1&l=nl&t=1272684096&queryname=usr_cat_faq&oid=19782929&full=0

Bij volwassenen zal het natuurlijk iets anders gaan maar grotendeels hetzelfde.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook zo'n site gevonden voor volwassenen: http://www.centrumautisme.nl/templates/Content.aspx?PageID=7085

Tijdens het onderzoek worden verschillende stappen doorlopen waarbij alle stadia van uw ontwikkeling aan bod komen. Ook krijgt u een aantal tests en vragenlijsten voorgelegd om de eventuele diagnose autismespectrumstoornis zorgvuldig te kunnen stellen en uw sterke en zwakkere kanten in kaart te brengen.

Heel veel informatie in bovenstaande link.

Toegevoegd na 6 minuten:
Omdat mijn antwoorden nogal eens verwijderd worden omdat ze teveel link en te weinig tekst hebben volgt hier nog een opsomming van wat ze doen bij volwassenen:
a ontwikkelingsanamnese
b individuele gesprekken en tests
c heteroanamnese bij partner of goede bekende
d psychiatrisch onderzoek
e één of meer aanvullende onderzoeken naar mogelijke bijkomende problematiek
f intelligentieonderzoek/niveaubepaling
g gezinsonderzoek

Daarna volgt natuurlijk een uitslaggesprek.