Hoe maak je het best een zalfje tegen kneuzingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waarom zelf maken als er prima kant-en-klare producten zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zalfje tegen kneuzingen kun je niet maken, kneuzingen kun je voorkomen, door in bed te blijven liggen, wel stil liggen zodat je er niet uitvalt, en je niet per ongeluk stoot.
Mocht je toch een kneuzing oplopen, haal dan Arnica gelei of creme in huis en smeer de gekneusde, niet open kneuzing mee in, helpt ook blauwe plekken sneller genezen.

Het beste antwoord

Niet doen, gewoon naar de apotheek gaan. Aangezien je het vraagt neem ik aan dat je geen pharmaceut bent, dus dat je niet weet hoe je geneesmiddelen moet bereiden. Het is hoogstonverstandig zelf te gaan heksen en kwakzalven.

Als je per se iets natuurlijks wilt koop dan arnica van vogel ofzo. Dit is echter geen geneesmiddel en de werking ervan is niet bewezen.

Wat overigens wel sowieso werkt om de pijn wat te verzachten en de zwelling te verminderen is afkoelen, maar niet overdrijven met ijs enzo, dan kan de huid beschadigen en de doorbloeding zeer sterk beperken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gedaan