Wie weet waarom er dit jaar zoveel meer muggen zijn,en waarom steken ze de 1meer dan een ander??

Het valt gewoon op dat er dit jaar meer muggen zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Muggen komen razendsnel tot wasdom in stilstaand water bij hoge temperaturen. Het heeft de laatste weken op veel plekken hard geregend, waardoor regentonnen, gieters en vijvertjes in tuinen vol water staan. Nu het warm is en mogelijk tropisch wordt in het weekeinde, zullen er veel muggen zijn volgens Koenraadt.

Op een aantal plaatsen in het land zijn de afgelopen maand al veel muggen gemeld, terwijl het op andere plekken nog erg meevalt. Vorig jaar was er pas begin oktober een piek in de muggenoverlast doordat de nazomer heel warm was na koele, vrij natte zomermaanden.

Toegevoegd na 52 seconden:
Dit was het nieuws van afgelopen vrijdag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het je ook opgevallen dat er ook minder wespen zijn?
Die twee hebben ook relatie: wespen eten vreselijk veel muggen en vliegen om hun larven te kunnen voeden. Dit voorjaar zijn veel nesten kapotgegaan door slecht weer, dus minder larven etc.

En de ene persoon is gevoeliger voor muggenbeten (allergie.d.) daarom reageert de een sterker dan de ander op de beet van de zelfde muggensoort.

Aardig weetje: vleermuizen vangen wel tot 5000 muggen per nacht. Leuke beestjes toch wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey, omdat het een van de tropische dagen zijn in nederland, en muggen houden van de warmte! En veel mensen hebben hun raam open staan omdat het heel warm was deze dagen, Daarom word je ook zoveel gestoken.
Groetjes Anne.x
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit jaar zijn er minder wespen dan andere jaren door de weersomstandigheden dit voor jaar. Wespen vangen muggen, vandaar. Muggen komen af op lichaamsgeur en vinden de ene persoon aantrekkelijker dan de andere..