Hoe kom je erachter wat je lot is?

14 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil ik ook wel eens weten,ik hoor soms als er iemand aangereden of overvallen is b.v...ow..dat is je lot!

Het beste antwoord

Je lot klinkt nogal dramatisch of ernstig. Ik denk dat je wil vragen hoe je erachter komt wat je bestemming is.

Je komt er achter door goed naar jezelf te luisteren, wat wil ik nu echt! En je niet door wat de ander vindt te laten bepalen.

Bovendien kom je er vooral achter door het te doen. Je kan de hele tijd afwachten, maar dan komt er niets. Denk aan een boot. Als deze boot vaart kan het roer om, als de boot stil ligt kan deze ook niet van koers veranderen.

Je bestemming vinden is geen glijbaan. Het is een zoekende weg waarin je fouten maakt en daarvan leer je, wat je uiteindelijk daar brengt waar je moet zijn.

Het wil niet zeggen dat de weg naar dat punt zinloos is. Integendeel. Leer van elk moment te genieten. Iedere periode in je leven kan goed en zinvol zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lot voltrekt zich NU en nu... en nu...

contiNU... contiNU...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat wel hoor, +1.
Naar een waarzegger gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door met haar te trouwen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het Zelf herkent. Het is wel iets wat aan verandering onderhevig is, zoals zovelen gemerkt hebben. Er is niets wat vaststaat behalve dat de persoon sterft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lot is een term die gebruikt wordt om de gedachte uit te drukken dat er een noodzakelijk en onveranderlijk verloop in het leven van een mens plaatsvindt, waarbij de persoon in kwestie niet bij machte is zelf invloed op deze gang van zaken uit te oefenen. Dus zo kom je erachter. In een verwante betekenis denoteert de term een specifieke stand van zaken die in de reeks van gebeurtenissen (noodzakelijkerwijs) geactualiseerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door voor morgen 13:00 uur een lot van de Staatsloterij bij een verkooppunt te kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij aardse stervelingen kunnen gelukkig geen inzicht krijgen over ons eigen lot.
Dat is alleen maar bedoelt om ons zelf te beschermen, we zouden er totaal niet mee om kunnen gaan.
We zouden ons zelf helemaal gek maken en de jaren, dagen en zelfs de uren tellen die we nog te goed hebben.
We zouden al lang van te voren totaal van streek zijn, als we wisten dat we ziek zouden worden op een bepaalde leeftijd, en als we zouden weten wanneer en vooral hoe we zouden sterven zouden we misschien ons misschien wel voor de trein gooien.
Als we alles zouden weten, zou het leven zelf geen zin meer hebben, immers ons lot is al bekend.
Zelfs als we zouden weten dat we een gelukkig leven zouden krijgen, dan zou de wetenschap dat we wisten wanneer het zal op houden, ons hele gelukkige leven verpesten.
Gelukkig weten we niets over ons lot, het kan nog alle kanten heen gaan.
Teminste dat denken we!!!
Houden zo!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft 10 punten Ed, van mij een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes! +1.
Snuffel
14 jaar geleden
he, bedankt voor je antwoord!
Wat is je lot, dat klinkt niet positief.
Als je je levensloop bedoeld dan zijn er veel invloeden die dit mee bepalen.
Zoals, opvoeding, leefomgeving, opleidingen, vriendenkring, maar vooral je eigen "ik" zijn bepalend wat je "lot" zal zijn. !!
Je kunt er niet achter komen maar wel een idee over hebben want je "lot" ligt in de toekomst.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord!
door op het papiertje te kijken ,daar staat onderaan een combinatie van 2 letters en een aantal getallen,als je deze leest weet je wat je lot is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Konijn;

Door even in het laatje van de salontafel te kijken. Daar bewaar ik mijn lot altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk denkbaar, dat er niet zoiets is als je lot, maar dat alles in het leven zomaar gebeurd...
14 jaar geleden
Daar komje pas aan het eind van je leven achter! Of je moet gaan pendelen,naar een paragnost gaan of iets dergelijks. je lot is dan dat je er armer vandaan komt dan toen je er heen ging. Ik zou trouwens maar oppassen mer zo'n naam en de kerst in het verschiet,anders is jou lot wel te voorspellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Daar zeg je wat. Laat ik maar vast wat verstopplekjes zoeken...
Gewoon door het gezellig te ondergaan... :-))