Hoe komt het dat ik nog steeds spierpijn heb na obstacleruns?

Ik doe nu al een paar jaar obstacleruns, en train hier ook goed voor (meestal 2x in de week hardlopen en 1-2x in de week krachttraining in de sportschool).

Maar ik heb toch na de runs nog best veel spierpijn voor een aantal dagen. Voor de run is er altijd een warming-up van de organisatie, ik eet en drink genoeg, slaap genoeg ervoor en erna, en ik zorg dat ik goed ga rekken en strekken erna.

Hoe komt het dan dat ik toch nog zo'n spierpijn heb elke keer? Je zou toch zeggen dat je na een tijdje wat beter getraind bent en daardoor minder snel spierpijn hebt?
Het trekt wel iets sneller weg dan in het begin, maar loop 1-2 dagen erna wel redelijk kreupel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik doe nu gemiddeld 1x per maand zo'n run, rond de 12-15 km per editie.

Met hardlooptrainingen zit ik vaak tussen de 7-10 km per training, ik doe ook regelmatig intervals en heuveltraining.

Toegevoegd na 16 minuten:
Speciaal voor Flierefluitje: NEE, ik heb geen tekort aan magnesium of vitamine D.

Ritsuka
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Spierpijn na obstacleruns kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk heb je je spieren te veel belast, of heb je een blessure opgelopen tijdens het lopen. Probeer rust te nemen en eventueel een arts te raadplegen als de pijn aanhoudt.
Bronnen:
een maand geleden