Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een hep-A injectie plus DTP-inenting problemen opleveren?

ivm reis naar Turkije wordt dit aanbevolen. ik reageer tamelijk gevoelig, vroeg het me af..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb geen problemen gehad. Je kan soms een beetje grieperig worden, of stijf, maar ieder lichaam reageert anders. Ik zou in ieder geval wel de inenting halen. Beter en dagje slapjes dan een enge ziekte :-) Veel plezier op reis!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beide vaccinaties botsen zeker niet met elkaar, dus maak je het niet te druk hierover.

In andere landen waar de vaccinatie tegen hepatitis A een vast onderdeel is van het vaccinatieprogramma voor kinderen, wordt juist tegelijk toegediend, en dan praat je over kleine kinderen met een immuunsysteem dat volledig in ontwikkeling is. Dat weet ik van de eerste hand, omdat dit voor mijn eigen kind het geval is geweest.

Zelf denk ik, zeker als je gevoelig hiervoor bent, dat als je de reis (en de vaccinaties) een beetje over de tijd kan verspreiden, dan zal je waarschijnlijk iets minder ongemak hiervan ervaren (stijfheid in je arm, mogelijk een beetje koorts...)
Als je kiest voor verspreiding, dan zal het ongemak minder heftig zijn, maar dan helaas "uitgesmeerd" worden over nog meer tijd. Je zal dan zelf moeten kiezen... :-S

Veel plezier in Turkije!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ze om 9.30 uur gekregen: dtp linksbovenarm: voel niets.
de rechterbovenarm hep-A is pijnlijk, stijf en dik. komt vast goed. bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee, dit geeft geen problemen. Hepatitis A en DTP injecties kunnen zelfs nog allebei tegelijk op de dag van vertrek worden gegeven, maar beter is het om vooral de Hepatitis A injectie minimaal 2 weken van tevoren te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het levert niet perse problemen op, maar je kan je er wel even goed stijf van voelen.
Dat was mijn ervaring toen ik ze haalde ivm reis naar India.
Als je ze niet te kort (paar dagen is ok) op je vertrek haalt, zal het je zeker niet zo lastig vallen.
Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding