Heb ik de pil goed geslikt?

Ik heb mijn vorige strip doorgeslikt, daarna heb ik 4 pillen geslikt van de strip die ik nu heb en toen een stopweek gehouden, daarna ben ik weer doorgegaan met de pil. Was de pil dan betrouwbaar ? en kan je dan seks hebben in de stopweek? als je heel de strip goed hebt geslikt dan kan het maar ik weet dus niet of dat het geval was..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor pil heb je, bij een zgn drie fase pil, kan je niet zomaar tijdens een strip stoppen en na je stopweek weer verder gaan namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb microgynon 50

Antwoorden (2)

De combinatie pil die jij slikt blijft betrouwbaar als je een stop week inlast tijdens een strip.
Je kan de volgende keer ook 2 strips achterelkaar slikken, dat is makkelijker met de ' dagen' die op de strip staan.
Je kan altijd een stop week inlassen, als het maar nooit langer als 7 dagen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm oke, maar ik heb dus doorgeslikt en 4 pillen genomen en daarna een stopweek gehouden, gaat niet zo zeer om die stopweek maar om die pillen. Kan je dan seks hebben in je stopweek of niet omdat ik hem dan niet helemaal betrouwbaar heb geslikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook in deze stopweek kan je seks hebben zonder zwanger te worden. De pil voorkomt namelijk de eisprong, die heeft dus niet plaatsgevonden in die 21 dagen (strip 1) + 4 dagen ( nieuwe strip).
Alleen bij NIET slikken, dus pil vergeten, of het niet goed werken vd pil, door bv het gebruik van antibiotica, kan er alsnog een eisprong optreden en ontstaat de mogelijkheid tot zwanger worden.
Bij Microgynon 50: De werking begint meteen vanaf de eerste tablet. Om zeker te zijn van een betrouwbare anticonceptie moet u de eerste keer beginnen met slikken op de eerste dag van de menstruatie. Kies hiervoor de eerste dag dat de menstruatie goed doorzet. Sommige vrouwen hebben namelijk daarvoor een aantal dagen last van licht bloedverlies (‘spotting’).
Als u eerst een andere anticonceptiepil heeft geslikt, kunt u direct aansluitend, zonder stopweek, beginnen met deze pil. Ook kunt u beginnen op de eerste dag van de menstruatie. In beide gevallen is de werking als anticonceptiepil meteen vanaf de eerste dag veilig.