Pijpen zonder condoom & allebei nooit seks met ander gehad .. lijd dat tot ziektes?

Ik en mijn vriend hebben allebei alleen seks met elkaar gehad, dat is 100% zeker. Nu heb ik hem laatst gepijpt zonder condoom
Maar nu zie ik op internet dat pijpen zonder condoom allemaal ziektes oplevert.. mijn vraag is of dat ook zo is als je alleen seks met elkaar hebt gehad.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4K
Castle
5 jaar geleden
Er zal misschien maar een kleine kans zijn maar veel ziektes die overgedragen worden is door het niet veilig vrijen. Ook zullen niet alle partners eerlijk zijn om te zeggen dat ze eerder (onbeschermde) seks hebben gehad. Gebruik gewoon bescherming zoals condooms en het liefst ook de pil erbij (dubbel dutch). Seks moet plezierig zijn maar bij het niet veilig toepassen kunnen de gevolgen enorm zijn. Echter als jullie beide echt voor de eerste keer seks hebben gehad zal de kans erg klein zijn dat er iets overgedragen wordt.
Ritsuka
5 jaar geleden
bij twijfel, laat je beide testen, dit kan gewoon via de huisarts.
Reddie
5 jaar geleden
Seks levert geen ziektes op.
Het kan aanwezige ziektes overdragen.

Antwoorden (4)

Nee dat onzin, daar ktijg je niets van, als beide verder gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Er wordt nergens geclaimd dat beiden gezond zijn. Enkel dat beiden nooit seks hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar Leonard, er wordt toch duidelijk gezegd ALS beiden gezond zijn? ALS je allebei gezond en ziektevrij bent, kan je elkaar nergens mee besmetten. Dat je nog nooit seks hebt gehad is echter geen garantie voor ziektevrij zijn! Herpes en HIV kan je als maagd bijvoorbeeld prima overbrengen op een partner. Gewoon een test doen. Kijkt niemand raar van op, en dan weet je het iig zeker.
LeonardN
5 jaar geleden
Klopt, heel goed punt. Als... dan. "Dat je nog nooit seks hebt gehad is echter geen garantie voor ziektevrij zijn! Herpes en HIV kan je als maagd bijvoorbeeld prima overbrengen op een partner. Gewoon een test doen. Kijkt niemand raar van op, en dan weet je het iig zeker." Dat was eigenlijk ook vooral mijn punt wat door dit antwoord onderbelicht wordt. Deze lijkt een soort mee te gaan in het geloof van de vrager, het geloof in geen seks=geen ziekte, etc. Het is vooral een antwoord wat uitblinkt in wat het niet zegt.
hpv virus kan keelkanker veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
kans op iets overdraagbaar bij orale sex is zeer klein,heb ik ergens gelezen!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pijpen zonder condoom & allebei nooit seks met ander gehad .. lijd dat tot ziektes?
-Als jullie beide nog nooit seks hebben gehad, kan je toch elkaar besmetten met een aandoening die een van jullie tweeën al heeft, dit is echter zeer ongewoon.

Ik en mijn vriend hebben allebei alleen seks met elkaar gehad, dat is 100% zeker.
-Dat zeg jij of je vriend, dat is een kwestie van vertrouwen, of heb jij een camera op hem gehad zijn hele leven lang? Daarnaast is er altijd nog een kleine kans dat je vriend van geboorte al besmet is geweest met een SOA of dat deze een SOA heeft opgelopen via niet seksueel contact. (Nogmaals dat zijn bijzonder kleine kansen en niet iets om in paniek over te raken).

Maar nu zie ik op internet dat pijpen zonder condoom allemaal ziektes oplevert..
-Het levert geen ziektes op, of althans ziektes ontstaan niet door een seksuele handeling, ziektes kunnen overgedragen worden door seksuele handelingen.
Als jullie allebei niks hebben, dan is er niks aan de hand. Of dat het geval is kan niet 100% gegarandeerd worden door de claim van jullie beiden dat je geen seks hebt gehad.