Hoeveel procent van de vrouwen doet er aan zelfbevrediging?

(Bijna) alle mannen doen het, maar hoeveel vrouwen? EN hoe wordt dit verschil verklaart??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!, (bijna) alle mannen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij gaat er van uit dat er verschil is? Waarom denk je dat wij vrouwen zulke gespierde vingers hebben?
itsme
13 jaar geleden
Loenie, LOL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga soppen.
Kimath
13 jaar geleden
@stippel: hahaha.
Kristal
13 jaar geleden
girlsgirls... ;-)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf welke leeftijd gebeurd dat dan? Ik heb eerlijk gepraat in vertrouwen met meerdere meiden van rond de 16, en maar eentje zei het met regelmaat te doen. Een ander had wel eens iets dergelijks gedaan maar was gestopt omdat ze seksuele verlangens wilde bewaren voor een relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, je vraagt dit aan pubers en verwacht een eerlijk antwoord? Wat heerlijk naïef! Meisjes beginnen wel vaak wel wat láter met masturberen dan jongens. Bij ons ligt het nou eenmaal letterlijk wat minder voor de hand dan bij jongens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sja tenzij hier iemand met een objectief onderzoek op de klippen komt zal je geen onderbouwd antwoord krijgen op het referentiekader van de gebruikers zelf na.
ik ken zelf iemand die het echt nooit doet. best zonde lijkt me, maar goed ik ga ook niet schatten voor je. wellicht heeft iemand een link naar een onderzoek.
ronron1212
13 jaar geleden
Vrouwen doen het minder dan mannen zeer zeker getrouwde of vrouwen die een relatie hebben Bronnen:
- http://www.sensualgifts.nl/solo-sex.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen die getrouwd zijn masterburen vaker als ongetrouwde mannen.
Ooit eens gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er wel eens met een (inmiddels ex) vriendin over gehad, en zij vertelde eerlijk dat ze vanaf haar 16e jaar in relatieloze periodes regelmatig masturbeerde.

Het beste antwoord

dat ligt er ook aan hoe een vrouw is?!

je hebt vrouwen die dat een paar keer doen per jaar

maar je hebt ook vrouwen die dat elke dag doen!

dus het ligt er ook maar aan hoe je zelf bent

Toegevoegd na 1 minuut:
ik denk zelf dat het wel bijna elke vrouw het best wel is doet hoor, zeg maar 90% doet het best vaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij omdat ik die 2 minnen niet snap....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ook vanwege de minnen die ook ik niet snap......:)

Andere antwoorden (16)

In welke mate varieert net als bij mannen maar iedere vrouw heeft wel eens met zichzelf gespeeld .

Toegevoegd na 12 uur:
Na het hertellen van de stemmen moet ik mijn antwoord aanpassen naar 98,73 % van de vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook vrouwen die besneden zijn,
Die voelen niks van sex dus is zelfbevrediging voor hun niet opwindend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik ging er even van uit dat we het over "normale" vrouwen hadden. Als er een vraag staat hoeveel km loopt een mens gemiddeld rekenen we ook niet de mensen zonder benen mee toch ? Begrijp me niet verkeerd ik vindt het vreselijk dat dat die vrouwen nog steeds aangedaan wordt hopelijk verandert daar ook wat aan dankzij de hervormingen in landen in het midden oosten en afrika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zou er waarschijnlijk ook niet meteen aan gedacht hebben.
Maar ja, ik vind het ook vreselijk dat ze echt gelofen dat besnijden nodig is.
Ik heb een keer een documentaire gezien, ze doen het gewoon zonder verdoving met een keukenmes! En zo een heggen schaar.
Was echt vreselijk ze hadden ook het geluid opgenomen van toen het gebeurden. Echt een vreselijk gegil, ik voel de pijn gewoon en ik ben een jongen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook mensen die a-seskueel zijn. Die hebben geen seksuele gevoelens, dus het is niet 100%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zelfs a-sexuele hebben het wel eens geprobeerd natuurlijk, al is het alleen om te voelen of ze echt niets voelen.
Er is echt geen vrouw die het echt nooooiiiit gedaan heeft dat ze geen orgasme bereikt zie ik als wat anders,
als ik met een vrouw sex heb en ze krijgt geen orgasme heb ik nog steeds sex met haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het ooit 1 keer geprobeerd hebben, vind ik toch echt niet vallen onder 'doen aan'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mate waarin verschilt waar ligt de grens tussen "doen aan" en het niet doen ? dagelijks wekelijks maandelijks jaarlijks etc ??
Maar als de vraag zou zijn hoeveel vrouwen doen regelmatig aan zelfbevrediging zou het percentage (net als bij mannen) veel lager liggen.
Ik denk dat het aantal tussen vrouwen en mannen niet zoveel verschilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft een opinie weer en niet een feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hannes als je die redenatie loslaat op GV vallen daar heel veel antwoorden onder en dat is dan weer een feit.
Maar er zijn natuurlijk veel vragen waar feitelijk geen antwoord op te geven is ondanks dat er wel eens onderzoek naar gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
POCA , 'n heeeeel leuk antwoord ! Je mag blijven . Maar handen boven tafel ! Hoe is het mogelijk dat 3 gevulde koeken (geko's) 'n minduimpje gaven . Dat zegt iets over het potentieel van de deelnemers . Na overleg met Sanoma , heb ik besloten om geen antwoorden meer te geven .Zonde van m'n tijd . Dan ga ik nog liever even kijken hoe het met m'n kleine jongetje is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan ook echt niet geloven dat mijn moeder het doet... onmogelijk!
Mijn vrouw en zus wel, dat weet ik. Zelfs mijn dochter heb ik wel eens betrapt... maar niet mijn moeder, no way!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens moet ik erbij zeggen dat mijn moeder niet normaal is.
Ik bedoel... ik heb er b.v. ook nog nooit een scheet horen laten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marius; nee jouw moeder doet zoiets niet die trok het gemiddelde bij de hertelling ook zo naar beneden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marius ze heeft toch zeker een keer sex gehad! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He bah! Je moeder die sex had? Dat bestaat toch niet ;-)
ik denk dat bijna alle vrouwen dat wel doen,
laten we zeggen 95 % er zullen altijd wel een paar zijn die het niet doen
13 jaar geleden
Als je het aan de vrouwen zelf vraagt, minder als de helft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron! Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron: Ik heb het daadwerkelijk aan een fix aantal vrouwen gevraagd.
Dus vanwaar al die minnetjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij heeft nog nooit iemand zo'n vraag gesteld, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daarop niet volkomen naar waarheid antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vermoeden heb ik ook. Daarom zei ik ook, als je het aan de vrouwen zelf vraagt!
Dus eigenlijk gaf ik de bron meteen al.. ;-)
Dus ik begrijp nog steeds niet al dat groeiend aantal minnetjes...
Welke andere bronnen zouden er moeten zijn? Zelfs een wetenschappelijk onderzoeker zou het toch gewoon aan de vrouwen zelf vragen, en niet gaan spioneren ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, de minnetjes zouden kunnen zijn, omdat het niet echt een antwoord is op de vraag. Ik leid uit je antwoordstelling af dat je zelf al weet dat een groot deel erover liegt en het werkelijke antwoord dus anders is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe.. ja inderdaad. Jij leest tussen de regels door ;-)
En je zou dus ook kunnen concluderen dat er geen exact antwoord op de vraag te geven is. Je krijgt alleen meningen. Wat dat betreft is het eigenlijk nog een illegale vraag ook, want dat mag niet!
In de VS is onderzoek gedaan door Kinseys .. Van de getrouwden doet 40% van de manne en 30% van de vrouwen het . Bij onderzoek van Playboy en Redbook lezers kwam er uit dat 72% mannen en 68% vrouwen de hand aan zichzelf sloegen .

Toegevoegd na 1 dag:
Ik had Poca nog 'n duimpje willen geven , maar dat kon niet ,want ik had m'n duim nog nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hand aan jezelf slaan is volgens mij nogal wat anders!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol stippel, dat denk ik dus ook ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vrees stippel dat je met je gevoel voor humor naar de dokter moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hand aan jezelf slaan is volgens mij toch echt zelfmoord en geen masturbatie... In Soviet Russia, the monkey spanks you!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor is nogal lastig over te dragen via het beeldscherm, verder is er met mijn gevoel voor humor niks mis. Ik was alleen wel benieuwd of jij het als humor bedoelde of serieus dacht dat 'de hand aan jezelf slaan' ook voor zelfbevrediging gebruikt kon worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt inderdaad wel eens in die zin gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die vraagtekens zet achter die uitdrukking , heeft geen gevoel voor betrekkelijkheid . Om je gesprekspartner alert te houden ,moet je niet in cliche's praten . Ik verrijk daarmee de woordenschat"" van de luisteraar in dit verband. Nog eentje voor de liefhebbers: Ik geef er zelf weleens 'n slinger aan. Op beide heb ik copyright. Het is voor de G.P. leuk als de spreker met zichzelf kan spotten . Je moet niet altijd alles beter weten .Als iemand mij in gezelschap van meer mensen vroeg : zeg Yann weet jij wat dat is ? , en de vraag was van ondergeschikt belang , zei ik o.a. Heb jij wel 'ns 'n -----ontmoet die wat wist ? En die ----- was mijn beroep . Heb ik het allemaal een beetje tot tevredenheid toegelicht . Want ik ben van mezelf geen licht !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'n hele lieve vriendin van me zei dat het altijd zo'n pijn deed . Ik zei , wat doe je dan , doe het 'ns voor !. Zij die broek uit , en wat blijkt ? ze deed altijd 'n vingerhoed om haar vingervinger ! Ik meteen die vingerhoed afgepakt ! Ze is nu niet meer te houwen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Yann1; en ik dacht dat ik vreemde vriendinnen had ;-) Maar op dit soort vragen zal nooit een antwoord gegeven worden dat iedereen "bevredigd" Eerlijk over dit soort onderwerpen is nooit iedereen als er onderzoek naar gedaan wordt is dat vaak in een bepaalde doelgroep.
Veel mensen zitten wat dit betreft in de ontkenningsfase en denken dat wat zei niet doen niemand doet. Vaak ben ik met mijn antwoorden iets te direct en daar heb ik dan later spijt van............................................................................................................................................................................................neh :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poca , Je geeft heel goede antwoorden . Je hebt esprit ! .Maar je bent wel 'n poco loco .
Reacties die als antw 90% of allemaal geven, kloppen niet. Vrouwen hebben over het algemeen veel minder behoefte hieraan. Ik denk zelf dat het percentage rond de 50% is, echt niet veel hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouwens dat hun clitoris weg is wil niet zeggen dat ze niets meer voelen. Via de vagina zelf zijn er ook nog meer manieren om tot een orgasme te komen, ook zonder hulp. moet je dan wel gevoelig genoeg voor zijn. dat gevoel kan iedereen trainen(terugkrijgen) in principe, maar das een proces... maar het is wel mogelijk... In feite kun je dus zeggen dat alle vrouwen daaraan meedoen, zelfs al zou het in gedachte zijn of ergens anders dan via de clitoris... Ook met je eigen borsten spelen kun je onder zelfbevrediging verstaan, of zelfmassage over bepaalde erogene zones...

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik was bezig aan een reactie op de reacties direct onder de vraag zelf. vandaar dat mijn antwoord wat raar begint, omdat ik later besloot er een antwoord van te maken. Mijn excuus. Het gaat over vrouwen die niet aan zelfbevrediging zouden kunnen doen, omdat ze besneden zijn en dus geen clitoris meer hebben. Daartoe zouden zij dan niet tot die 100 % kunnen behoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Hoezo hen clitoris weg is? waar heb je het over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie toevoeging, sorry voor het ongemak
ronron1212
13 jaar geleden
thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is voor ons ronron1212, ja hoor, in bepaalde afrikaanse landen is dit een traditie, of er w((e)ord(t) ook nog eens voor gezorgd dat een andere man voor het huwelijk geen betrekkingen kon hebben, daartoe naaien ze de boel gewoon aan elkaar
Ik denk dat vrouwen het even vaak, zo niet vaker doen dan mannen. Mannen praten er wat makkelijker over, vrouwen soppen het gauw onder de tafel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soppen? :D wel een toepasselijke schrijffout... want vrouwen die aan zelfbevrediging doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inder(daad) leuke woordspeling ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maarre... ik lig liever ergens anders te soppen hoor dan onder een tafel :D lijkt me niet erg comfortabel hahahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of moet ik schrijven "comforttafel? ";-) ook plus van mij :)) Al is het alleen maar voor het mij geven van een goed begin van de dag hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
het percentage ligt rond de 90%. Het verschil tussen mannen en vrouwen is minimaal. Ik vind het wel raar dat het percentage niet 100% is, maar dat zal wel aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenveel als de mannen en nog discreter ook, met een kleine zucht aan het eind (orgasme). Je ziet in films weleens dat de vrouw van de masturberende man in het zelfde bed wakker word, mannen zouden het nooit weten. Geen sperma en minimale beweging. Net ninja's als het op zulke dingen aankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij voor de lol (maar wel scherp opgemerkt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, jij vond het toch zo abnormaal om 'sex zonder partner' te hebben? http://www.goeievraag.nl/vraag/20-vrouw-toe-seks-gehad.162447?p=2 Ik heb trouwens nooit in films gezien dat de vrouw van de masturberende man in hetzelfde bed wakker werd. Wat voor films kijk jij dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Owned ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, je hebt groupies :D Ben je me aan 't stalken? Nooit tv gekeken? American Beauty? Zegt je dat iets? En tot slot had ik het over vrouwen die dat vóór hun eerste keer doen. Dus om 't duidelijker te maken: ik ben tegen sex vóór 't huwelijk. Mag ik afwijken van je Freudiaanse gedachtegang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
American Beauty? Serieus, je baseert je antwoord op een speelfilm? Het is geen 1 april meer hè? En nee hoor, je bent niet belangrijk genoeg om te stalken, Het viel me alleen op. Maar masturbatie naast het huwelijk leidt dus niet af van dingen die er werkelijk toe doen? Zodra je de buit (een echtgenoot) hebt binnengesleept hoef je je 'schoonheid' verder niet meer te bewaren voor je 'échte' liefde en is seks zonder partner ineens normaal? Ik probeer maar wat inzicht te krijgen in jouw bijzondere belevingswereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is jouw probleem dan? Wil je dat ik er een oplossing voor vind? Vind je niet dat je voor iemand die zoveel van seksualiteit af zegt te weten wel erg gespannen over komt? Ooit gehoord van "wat niet weet wat niet deert"? Dat mensen ook wel zonder sommige dingen kunnen die voor jou vanzelfsprekend zouden lijken? Blijf je door gaan of haak je af? Heb je niet wat beters te doen? Staan er geen vuile borden in de keuken die je af zou moeten wassen? Enzovoorts enzovoorts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het even, de vraag is al beantwoord, bedankt :) haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 !! LOL! Jajaja.....:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw. Wat laat jij je kennen. Is dit écht hoe je je publiekelijk wilt gedragen als iemand een lastige vraag stelt? Tja, moet jij weten, maar je zet jezelf nogal te kijk. Ik heb geen probleem. Zoals ik al zei, ik probeerde maar wat inzicht te krijgen in jouw bijzondere belevingswereld. Die met de reactie bijzonderder wordt.
50% de andere helft liegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk net zo veel vrouwen als mannen, van de mannen is het bekend dat ze het doen maar van de vrouwen niet omdat dat vaak meer subtiel en geheimzinnig gaat. creeren meer sfeer e.d. hebben niet echt pornofilms of boekjes nodig e.d. daarom is het verschil niet echt te verklaren. wel worden er atributen gebruikt door de vrouwen maar dat persentage is ook niet te meten omdat er ook veel mannen zijn die het gebruiken maar er niet voor uitkomen, zoals zelfbevrediging voor vrouwen ook nog steeds een beetje taboe is dat kan ook een oorzaak zijn

Toegevoegd na 6 minuten:
waardoor het niet echt te meten is, en wie zegt dat cijfers het juiste percentage is? als ergens veel om gelogen word is het wel sex. degene die het niet veel doen zeggen vaak dat ze het wel veel doen, en andersom ook. vraag aan een vrouw of die zich wel eens zelf bevredigt en (grotendeels wel te verstaan) zal dan zeggen nee, geen behoefte aan, of doe niet zo gek, een klein percentage zal hierover eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zowaar een bron gevonden die weer verwijst naar echt wetenschappelijk onderzoek. Het gaat om een tabel van hoeveel procent van meisjes en jongens tussen de 12 en 24 masturberen.

Tegen de 24 jaar zou dat 78% zijn van de meisjes tegen 98% van de jongens.

Ook beginnen meisjes zo te zien later dan jongens. Op 12-jarige leeftijd doet 34% van de jongens het, tegen maar 13% van de meisjes. Rond de 17 begint de curve bij de jongens af te vlakken (dan zitten ze ook al op 90%) terwijl het percentage meisjes (65% van de 17-jarigen) dan nog gestaag groeit.

Het blijft natuurlijk de vraag hoe er onderzoek is gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n 98.76% van de vrouwen doet het. ze zeggen het wel niet, maar uit een onderzoek uit de vs blijkt dat bijna iedereen het doet. alleen doen sommigen het elke dag, en sommigen het 1x in de 10 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook 50/50 maar het zal voor de vrouwen wel iets hoger zitten,dat baseer ik op mijn eigen waarnemingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannen moeten de vrouwen vaker laten komen, per vrijpartij een keer of 5.
Dan heeft ze er effe genoeg van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik denk dat net zoveel vrouwen aan zelfbevrediging doen als mannen. Onderzoeken of niet als ik hier met andere vrouwen EN mannen over praat weet ik dat wel zeker. Vibrators zijn ook een behoorlijk populair product en da's niet voor niks! En die vibrator wordt gekocht door zowel vrouwen met of zonder relatie, hetero of lesbisch.