Mag je een kunstgebit poetsen met tandpasta?

Welke tandpasta kun je dan het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat een kunstgebit altijd in een bakje ging met zon bruistablet. Dat deed mijn opa vroeger....zie ze nog liggen in dat bakje haha vond ik maar vreemd toen.

Antwoorden (3)

Beter is om gewoon zacht afwasmiddel of handzeep te gebruiken volgens de prothesemaker die mijn moeder een kunstgebit heeft aangemeten. Want in tandpasta zit vaak schuurmiddel en dan krijg je eerder aanslag omdat je het oppervlak ruw maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een afwasmiddel? en dat weer terug in je mond zeker.
proef je de komende uren de Duro nog.
dat kan gewoon met elke tandpasta. wel is het aan te raden een zachte borstel te gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat in jouw link dat je tandpasta mag gebruiken? Ik zie maar 1x tandpasta staan: 'Er bestaan zachtere tandenborstels, die verkrijgbaar zijn bij uw apotheker, alsook aangepaste reinigingsproducten die minder sleet veroorzaken dan gewone tandpasta's.'
GEEN tandpasta, daar zit altijd schuurmiddel in, zoals bezemans schrijft kan u beter met een vaatwasproduct, zoals Per of Dreft, Ecover, enz met lauw water en een zachte tandborstel, best telkens na de maaltijd.
Best geen handzeep gezien de smaak die achter blijft.

Tandpasta word door elke tandarts afgeraden !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik poets hem al jaren gewoon met tandpasta. dat daar een schuurmiddel in zou zitten, merk ik niets van tanden zijn nog mooi glad. ik zou hen nooit met een Dreft poetsen, lijkt me erg vies om hen na het poetsen dan weer in je mond te stoppen.