Wat moet (kun) je doen als er vermoed word dat je dyslectie hebt?

Dit is een serieuze vraag! op de lagere school hebben ze het er bijna niet over gehad... nu hogere school en hoor het 'vaak'.. zelf heb ik me er bij neergelegd? voor mijn idee dan.. wel zoek ik heel veel na en vraag ook veel na.. en dat maakt me wel eens onzeker... ook zeggen ze.. ik zal het eens laten testen.. waarom is dat een optie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo snel mogelijk een test laten doen. Zal een hoop ellende besparen. Bij onze dochter kwamen we er pas achter toen ze 15 was. Er ging een wereld voor haar en voor ons open. Ook op school begrepen ze opeens heel veel meer. Je onzekerheid zal zeker afnemen.

Ja je kan je laten testen. Een vand e belangrijkste redenen is waarschijnlijk wel omdat je dan officieel rechten hebt dat er bij examinering & beoordeling rekening gehouden wordt met het feit dat je dyslexie hebt. Je kan dan bv eea in groot lettertype krijgen of je kan meer tijd krijgen. Ook kan je docent bij de beoordeling rekening houden met het feit dat er foute spelling tussen kan zitten. Nadeel is dat je dan wel een 'label' met je meedraagt.

Testen ok, en daarna je niet laten afschepen door een school omdat dat bugetair beter uitkomt. Dat wil namelijk ook nog wel eens geburen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100