Wat is de beste trainingsschma voor een 18+'er?

Ik ben 18 jaar en wil beginnen met fitness. Weten jullie toevallig wat een goede trainingsschema is? En moet ik voedings suplementen gebruiken ofso? Is shake verstandig? A.u.b volle uitleg voor een goede resulterende lichaam. Dank u

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt er wel een beetje van af wat je wilt. Neem aan dat je wat gespierder wilt worden ( dit maak ik eens beetje op uit je vraag )? Als je echt een beetje spieren wilt opbouwen zul je wel minimaal 2 à 3 keer in de week naar sportschool moeten gaan. Verstandig is dan iedere keer twee spiergroepen. Dus bv 1 keer borst+triceps, volgende keer rug+biceps. Voldoende rust is ook belangrijk, dus goed slapen. Ook eten is enorm belangrijk, zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Je zou evt shakes er bij kunnen nemen. Qua herhalingen zul je er minimaal 6 moeten doen en maximaal 12. Hoe meer herhalingen hoe meer defintie je ziet bij de spieren. Minder herhalingen met meer gewicht zorgt puur voor meer massa. Hopelijk heb je dr wat aan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100