Wat is de beste trainingsschma voor een 18+'er?

Ik ben 18 jaar en wil beginnen met fitness. Weten jullie toevallig wat een goede trainingsschema is? En moet ik voedings suplementen gebruiken ofso? Is shake verstandig? A.u.b volle uitleg voor een goede resulterende lichaam. Dank u

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is je doel, kracht, conditie? Train je voor jezelf of voor een wedstrijd?
Ritsuka
11 jaar geleden
www.bodyrock.tv
Www.fitvillains.tumblr.com
Goede tips over voeding en sport hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat gewoon naar een sportschool en daar maken ze voor jou een trainingsschema.... met shakes zou ik niet meteen beginnen ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
Door de juiste voeding is het over het algemeen prima mogelijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krach en conditie, maar meer op kracht gericht dus gespierder ook.
Wil bijv. zo iets: masndag: rug, tricep dinsdag: rust etc.... Heb zelf alle tijd nu omdat ik al zomervakantie hb.
Ritsuka
11 jaar geleden
Spiergroepen afwisselen is al een goed idee. Zoals mensen al zeiden, ga eerst naar de sportschool voor advies. Ook over de juiste uitvoering van oefeningen, je wilt geen blessure.
En daarnaast je voeding aanpassen. Gezonder eten, met voldoende eiwitten, vezels en groente.

Het beste antwoord

Dat hangt er wel een beetje van af wat je wilt. Neem aan dat je wat gespierder wilt worden ( dit maak ik eens beetje op uit je vraag )?
Als je echt een beetje spieren wilt opbouwen zul je wel minimaal 2 à 3 keer in de week naar sportschool moeten gaan. Verstandig is dan iedere keer twee spiergroepen. Dus bv 1 keer borst+triceps, volgende keer rug+biceps. Voldoende rust is ook belangrijk, dus goed slapen.
Ook eten is enorm belangrijk, zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Je zou evt shakes er bij kunnen nemen.
Qua herhalingen zul je er minimaal 6 moeten doen en maximaal 12. Hoe meer herhalingen hoe meer defintie je ziet bij de spieren. Minder herhalingen met meer gewicht zorgt puur voor meer massa.
Hopelijk heb je dr wat aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, gaat om gespierder worden. Kunt u dan zo'n schema maken? Ik weet bijv. niet welke combi's ik moet gebruiken zoals Maandag: Rug en tricep, dinsdag rust enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er sterk van af hoeveel je gaat. Het is in ieder geval belangrijk dat je je spieren rust geeft. Laat een spiergroep sowieso 1 dag rusten.
Je kunt bijvoorbeeld goed je borst combineren met je triceps. Rug met biceps. Schouders, benen en buik.
Wat een nog beter plan is, want ik spreek nu alleen vanuit eigen ervaring, is om gewoon naar je sportschool te gaan en te vertellen wat je wilt. Zij kunnen dan speciaal voor jou een schema maken. Zij zijn tenslotte de pro's!
Succes d'r mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top!