Kan het zijn dat je meer bloedverlies krijgt van de anticonceptiemiddel ethinylestradiol/levonorgestrel?

Ik heb al een volle maand deze pillen geslikt, maar nu mijn strip op is, krijg ik meer bloedverlies als voorheen. Gaat dit in de loop van de maanden verminderen of blijft dat zo?

Toegevoegd na 2 uur:
Niet tussendoor met echt wanneer ik ongesteld ben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tussendoor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je nu? In de stopweek of
Spotting? Ik ben net begonnen met deze pil heb ook veel last van spotting.. Dat kwam wel veel voor zij de apotheker de eerste twee maanden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft je hele hormoon huishouding uit handen.. Dus tijdens je stopweek krijg je een tegenreactie. Dat kan een lichte of juist zwaardere menstruatie zijn.
Daarom moet je 3 maanden slikken voordat je een oordeel kan vellen. Welk effect het op jou heeft.
Let ook heel goed op of je depressiever wordt of dat je libido zakt. Dat zijn 2 grote bijwerkingen van deze pil.
Heb hem zelf ruim 10 jaar geslikt. En toen ik stopte had ik al de eerste maand weer het gevoel dat ik weer leefde. Minder depri en mn libido ging door het dak!

Het beste antwoord

Ongesteld word je niet als je de pil slikt, je krijgt een onttrekkingsbloeding, dat is fundamenteel anders.
De eerste paar maanden kun je nog niet goed inschatten hoe je lijf reageert, dus kijk het nog even aan.
Het kàn zijn dat je zwaardere bloedingen krijgt, als dat een probleem is, overleg dan met je huisarts of deze pil wel de meest geschikte is voor jou.