Is er een evenwicht op aarde tussen mensen die het goed hebben en mensen die het slecht hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja er is een evenwicht. Hoewel de balans soms iets negatief uitvalt en soms iets positief.

Het valt mij op dat veel mensen hier goed als rijk interpreteren en slecht als arm. Maar is dat wel zo?
Je kan nog zoveel geld hebben, maar ben je dan gelukkiger als iemand zonder?
En als je geen geld hebt, ben je dan automatisch ongelukkiger?
Nee, ik geloof van niet.

Ieder mens krijgt in zijn leven een portie van het goede en slechte. De vraag is hoe je ermee omgaat.
Geen geld hoeft geen ongeluk te betekenen. Als je verder alles hebt wat je nodig hebt.
Zolang je maar gelukkig bent, wordt ook wel eens gezegt.
Innerlijke rust en balans is belangrijk. Liefde kunnen geven aan je omgeving. Voor je omgeving klaarstaan wanneer ze je nodig hebben. Dat is belangrijk. En als je dat goed doet, kan het zomaar gebeuren dat wanneer jij liefde en hulp nodig hebt, jou omgeving ook voor je klaarstaat.
Daar kan je gelukkig van worden.
Van geld krijg je alleen maar zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, en zijn veel en veel meer mensen die het slecht hebben ivm mensen die het goed hebben, als je het goedhebben naar onze maatstaven berekend dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wetenschappelijk niet te meten omdat er geen sluitende en objectieve definities zijn van goed en slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is er wel degelijk en ook evenwicht tussen goed en kwaad...

Heel goed gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mee eens
Nee, logica tussen het verschil in lijden onderling is er trouwens ook niet.

om het in de woorden van de grote axl rose te zeggen: "shit happens"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer heb je het goed? Ik vrees dat er op de wereld veel meer mensen zijn die het slecht hebben dan andersom. Als je het per land bekijkt is het vaak zo dat er meer zijn, die het goed hebben zoals in bijna alle West Europese landen. Maar als je naar landen als India en Pakistan kijkt,zijn er veel meer arme mensen,hoewel die dat misschien niet eens van zich zelf vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat is helemaal in evenwicht.

Hoe bepaal je trouwens of mensen het goed of slecht hebben?
Wie hebben het slecht?