Ik wil een tablet propranolol slikken nadat ik dit vergeten ben, maar ik heb nu 3 flesjes bier op. Zou dit een probleem kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

medicijnen en alcohol gaan niet samen!Ook biertjes!
Of kunnen ze de werking van tabletten versterken (bijwerkingen!) of verzwakken en daardoor hebben ze doel niet bereikt.Keuze is aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat dit een groot probleem is ,propranolol en bier hebben wel geen te grote inwerking op elkaar,trouwens als u het middel vergeten nemen bent moet u zo vlug mogelijk de vergeten pil innemenen(zie uw bijsluiter)
fremar
13 jaar geleden
Alcohol verhoogt de bloeddruk en versnelt de hartslag, terwijl propranolol het tegenovergestelde doet. Ik denk dat het op zich niet zoveel kwaad kan het middel toch te nemen maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen dan is een keer overslaan geen ramp. Hoge bloeddruk gedurende korte tijd kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult er niet dood van gaan,maar omdat zowel alcohol als Propranolol de bloedvaten verwijden,kun je er wel akelig duizelig van worden.