Ons baby is 6 weken oud en we willen een weekendje weg, wat te doen?

Zoals de vraag al aangeeft: wat zijn de mogelijkheden voor een weekendje weg (volgende week) met een zeer jonge baby (die dus eigelijk alleen maar slaapt, eet en poept)?.

Wat ons zo in eerste gedachte nogal tegenstaat:
- te klein om te zwemmen in bijv een landal park
- te klein om s'avonds in een restaurant 'mee te eten'. Hij kan nog niet zitten in een stoeltje..
- te klein om heel lang te wandelen of winkelen (een baby moet natuurlijk op ten duur verschoon en gevoed worden).
- met het eventuele winterweer, en dus mogelijk sneeuw op de straten kun je niet met de kinderwagen op pad.

Kortom, lastig. Wie heeft raad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

hallo .
ja somige dingen kan je gewoon even niet doen
persoonlijk vind ik een baby van 6 weken wel wat jong om mee op vakantie te nemen., maar dat is jou keus natuurlijk.
zwemmen enzo zou ik idd nog niet doen.
mijn kind is nu 7 maanden maar ik nam hem altijd gewoon mee te winkelen. de hema heeft wel een comode staan meestal waar je een kind kan verschonen, en anders deed ik dat gewoon in de kinderwagen.
een flesje geven is ook geen probleem . als je ergens koffie gaat drinken gewoon even vragen of je fles in de magnetron mag daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.,
nutrilon heeft ook kant en klare melk die je ook koud kan geven trouwens.
en als je bv geeft heb je natuurlijk altijd melk bij je :)

en tja uit eten is inderdaad lastig. maak het gewoon gezellig op je kamer en eet lekker knus. jullie kindje is nog zo jong. als het kind wat groter is kan je echt wel weer eens lekker uit eten ofzo. maar genier nu van je kind. ze zijn zo snel groot.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja dat kan deze weken gewoon toch niet. Je wist toch dat je een baby kreeg. Ga over 3 maanden pas. Imuun systeem is dan nog niet in orde. Met al die verkoudheden overal moet e oppassen. Voor al nu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gezonde baby kan wel een stootje hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je bij 3 maanden??
Na 2 weken mag een baby naar buiten hoor, en baby`s (zeker die borstvoeding krijgen) hebben een grotere weerstand als de meeste volwassenen.
Je ziet problemen die er volgens mij niet zijn.
In een restaurant kan je kleintje prima in de maxi cosi of kinderwagen liggen
Voeden verschonen enz kan je op veel plaatsten, duik de MC Donalds in voor een bakkie koffie en verschoon daar je kleintje daar zijn alle mogelijkheden voor
De kinderwagen kan best door de sneeuw ipv duwen doe je dan trekken
Juist de parken zoals jij noemt zijn helemaal ingericht op kleine kinderen, dus wees creatief en pas je dag aan aan je kleintje en dan heb je een heerlijk weekend, je hoeft niet uit eten natuurlijk, samen in zo'n huisje bij kaarslicht en een open haard is ook heel leuk.
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal me eens hoor, alleen in het zwembad heb ik wat twijfels.
Vraag het even na bij het consultatie buro ( of heet dat nu anders) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby zwemmen 'mag' volgens mij vanaf 6 weken, maar of je je baby hier een plezier mee doet is een andere vraag.
Zeker in zo'n chloorbad en met al die herrie...........Ik zou zelf zwemmen nog even achterwege laten, in het bad thuis is net zo leuk en lekker als je 6 weken bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was hetzelfde,je ziet problemen die er niet zijn.Wij namen onze kinderen overal mee naar toe toen ze nog baby waren (behalve naar het zwembad)wees creatief en dan is er heel veel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Bij vertrouwde oppas achterlaten, dat kan altijd.
Dan ontdek je meteen dat je de hummel verschrikkelijk mist en heb je direct spijt.
Of je geniet intens en bent weer helemaal top in orde om de verzorging weer op je te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gaat je baby van 6 weken toch niet achterlaten bij de oppas??? ivm de hechting tussen moeder en kind is dat echt niet goed.
Wat dacht je van oma en opa? Vinden ze nog leuk ook zo'n kleintje. Of goeie vrienden die ook kids hebben,pas jij n keer op hun als de ouders weg willen. Veel plezier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook voor jou; je gaat je baby van 6 weken toch niet achterlaten bij de oppas??? ivm de hechting tussen moeder en kind is dat echt niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En niet alle opa's en oma's vinden dat leuk hoor. Ik heb mijn kinderen al vertelt dat ik best eens een dagje op hun kinderen wil passen als dat noodzakelijk is, maar ik word geen oppas-oma en vakanties richten ze ook maar zelf in.
Wat betreft de situatie van de vraagsteller: je hebt die baby net 9 maanden in je buik gehad. Is ie er net... vind je het al lastig dat ie er is... slechte zaak vind ik.
Ik ben een weekend naar Landal geweest toen mijn zoontje 2 weken was. Alle faciliteiten daar zijn prima voor mensen met babies en kids. Zwemmen moet je op die leeftijd nog niet doen...maar ze kunnen wel in de maxicosi mee het zwemparadijs in. Voeden en verschonen kan ook overal wel. Zeker als je borstvoeding geeft.
Gewoon meenemen en jezelf niet belemmeren door problemen die er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betreft het eten in een restaurant; wanneer je genoegen neemt met een restaurant waar je geen 6-gangen diner nuttigt is het prima te doen om je baby van te voren te voeden zodat hij/zij lekker slaapt in de maxi cosi terwijl jullie eten. Wandelen gaat ook prima, stippel een route uit waarbij je langs een horecagelegenheid komt als je geen borstvoeding geeft. Daar is het altijd mogelijk een flesje op te warmen en ook voor borstvoeding is het prettig om even goed te kunnen zitten. Na het voeden kun je de wandeling weer voortzetten. Het lijkt misschien een hele onderneming maar wanneer je een luiertas meeneemt met alle spulletjes kom je een heel eind.
Heel veel plezier volgende week!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bungalowpark lijkt me in deze situatie juist ideaal. Lekker er even tussenuit, maar wel van alle gemakken voorzien. Weg van de beslommeringen thuis, wel gewoon lekker een dvd'tje kijken terwijl de open haard brandt. Eén van jullie kan heerlijk even de sauna in duiken terwijl de ander voor de baby zorgt, daarna kunnen jullie van beurt wisselen. Alles is in de buurt.

Je kunt zelf koken, of één van jullie gaat even eten halen, of je neemt je baby mee naar het parkrestaurant, grote kans dat je niet de enige bent met een baby in een maxicosi.

Je kunt in de omgeving heerlijk gaan wandelen. Als je voorziet dat dat met de kinderwagen lastig is, kun je ook een babydraagdoek of ander draagsysteem meenemen. Het is sowieso ook buiten dit weekend handig om iets te hebben waar je je baby in kan dragen. Ook als je weer thuis bent, zul je nou eenmaal wel eens naar buiten moeten en je baby mee moeten nemen, en dan ligt er óók sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen is inderdaad even geen optie, maar alle andere dingen kunnen heel goed MET kindje!
Neem een draagzak en hang je kindje op je buik! geef de luier en fles tas aan pa, en ga lekker doen wat je maar wilt. Kindje gewoon verschonen wanneer nodig. Meestal kun je gewoon een toilet vinden waar dat kan en anders een stil hoekje... dat kan ook best. Een nieuw kindje hoort bij je leven, en zeker nu nog kan hij/zij heel dicht bij je blijven.

Doe gewoon gerust waar je zin in hebt, zolang je niet in een stampende disco gaat staan!
Maak een lekkere boswandeling! En als er wél sneeuw ligt... huur een film die je nog wilt zien, of ga lekker bij verwegvrienden logeren, dat kan ook :-)

Er is veel meer mogelijk dan je over het algemeen denkt, je moet alleen even de praktische bezwaren oplossen...
Een vriendin van mij stond er alleen voor, hing haar baby op haar buik, de luier-flestas op de rug in een rugzak, en de essentials in een heuptasje... Toen had ze nog een schoudertas leeg meegenomen voor eventuele aankopen!

Alleen met sneeuw zeg ik wel: warm kleden en voorzichtig lopen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik nou ook, lekker relaxed alles doen wat je voorheen ook deed! +
Is toch allemaal niet zo lastig? Toen die kleine van ons 6 weken was gingen wij overal naar toe, gewoon goed aankleden, niets aan het handje. Maar als je dat liever anders doet dan kan je natuurlijk lekker in een bungalow. Maak je er een relaxed weekendje van, lekker luieren, lezen, tv kijken en ga je 's avonds lekker uitgebreid eten met je gezinnetje in de bungalow. Geen probleem, en die kleine slaapt toch gewoon lekker door in de maxicosi?
En anders ga je in een hotel, laat je lekker roomservice komen, ook dan heb je geen probleem dat de kleine lastig is in een restaurant. En overdag? Ach, bungalow of hotel je kunt toch gerust lekker buiten even een paar uurtjes wandelen met die kleine? Gewoon lekker goed aankleden en de frisse lucht doet die kleine alleen maar goed.
En een poepluier...... kan je overal wel verschonen hoor, niemand die daar moeilijk over doet! Maar misschien doen ze bij mij niet moeilijk omdat ik eruit zie als een uitsmijter, dat kan ook :). En een flesje geven kan je toch ook overal in elk restaurant of kroeg geven? Borstvoeding in een restaurant zou ik niet doen maar een flesje kan altijd! Geen beren op de weg zien die er niet zijn he? Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
wij hadden de auto altijd op een rustig plekje als we een dag uit waren en dan gaf ik gewoon borstvoeding in de auto :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, overal is een mouw aan te passen :)!
Je vraag is een gewetensvraag. Je wilt antwoord op iets wat je zelf al weet.
Neem je verantwoording en wacht nog even een of twee maanden.
Neem dan je baby lekker mee en geniet dubbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja 3 mogelijkheden:

1)Parkeer je kind bij je ouders/ zijn ouders/vrienden/kennissen. Wel de juiste voeding meegeven!
2)Neem het kind mee. iedereen heeft hier al gezegd dat dat best kan.
3)Ga niet en stel het uit.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen gaat prima met je baby in een speciaal babybandje. Pas wel op dat hij of zij niet te koud wordt. Gebruiken jullie al een draagzak? Die is erg handig op vakantie en de baby valt na enkele minuten in slaap. Je hebt modellen voor op je buik (sterke ouder of licht kind) en voor op je rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp niet wat het probleem is.
Je kind kan niet zwemmen.. Nou, dan ga je niet naar 't zwembad, of je gaat om en om zwemmen. Vergeet niet dat je kind ook in bad gaat (hoop ik dan maar). Dan blijf je ook bij je kind toch? Misschien kan je er wél voor kiezen om je kind even 't gevoel van 'n warm pierenbadje te geven?
Meenemen naar 'n restaurant gaat ook prima. Je hebt, hoop ik, 'n kinderwagen. Daar kan je kind prima in slapen.
Je kan je kleden op winterweer.. Doe je zelf toch ook?
Lastig? Nee.. sorry. Je hebt nou eenmaal gekozen voor een kind. En ja, de eerste 2 (da's ruim genomen) jaar zijn 'lastig' (net wat je lastig noemt hè)...
Succes!