Goed idee tegen overgewicht?

Waarom laten we kinderen met overgewicht niet honden uitlaten die in het asiel zitten?
Zo krijgen ze de nodige lichaamsbeweging en ze vinden het vast leuk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goed idee! te dikke kinderen krijgen op die manier verantwoordelijkheid voor een afhankelijk levend wezen. Een wezen dat - als het eenmaal ziet dat het kind een beetje om hem geeft - onvoorwaardelijke liefde terug geeft. In overvloed. Het is dan van belang dat - na enige tijd - het kind ook andere verantwoordelijkheden voor de dieren (ook katten?) krijgt zoals kammen en borstelen, eten klaarmaken, hokken schoonmaken, enz. En wellicht komt er wel een hond in huis, als het kind blijk geeft die verantwoordelijkheid aan te kunnen. Vrijwilligerswerk dat ook goed is voor de lijn en dan ook nog opvoeding in verantwoordelijkheid geeft: wat een goede combinatie. Probleem kan zijn dat er in het asiel mensen moeten zijn die die kinderen kunnen en willen coachen op al deze gebieden. Maar niet geschoten is altijd mis. Proberen dus!

Er wordt al zo veel opgelegd, geef ze gewoon minder te eten die overvette kinderen... Toegevoegd na 1 minuut: Het idee is wel goed, maar de uitvoering wordt niks, helaas... Het is niet uit te voeren... Want dan worden ze er nog om gepest ook nog...

Lijk me ook een goed idee. Waarom niet?

Op zich natuurlijk een goed idee, maar niet voor iedereen weggelegd. Veel kinderen kunnen de verantwoording voor een vreemde hond niet aan, als de hond al niet te sterk is. Daarbij komt ook nog dat niet zo gek veel kinderen in de buurt van een assiel wonen................

Natuurlijk is dit wel een goed idee, net als alle andere ideeën die deze kinderen achter de computer en beeldbuis vandaan kan halen om ze in de buitenlucht aan wat lichaamsbeweging te zetten. Dat is niet alleen goed voor het overgewicht, maar ook voor het isolement waar die kinderen in zitten. Want ze komen alleen maar in een vicieuze cirkel. Ze zijn te dik, worden daarom wel gepest, en hebben dus geen vriendjes, waardoor ze achter de computer zitten, en zichzelf troosten met vet eten, en daardoor nog dikker worden. Het is eigenlijk zo verschrikkelijk triest. Ouders hebben hier een hele grote verantwoording, en helaas nemen ze die niet allemaal.

Geen goed idee, vanuit de hond gezien. Een hond die in een asiel belandt, heeft meestal erge pech gehad met de mensen die hem daar afgeleverd hebben : ze hebben de hond niet , te weinig, of niet goed opgevoed, ze hebben hem impulsief in huis gehaald en weer afgedankt als een tegenvallend boek, of ze hebben hem te vondeling gelegd door hem aan een boom of een brug te binden, waarna de hond het nakijken had van de hem vertrouwde auto met de hem vertrouwde mensen erin..... Het zijn en blijven levende wezens, die je niet als een soort rolschaatsvervanging overdraagt in de handen van door overdadige voedering en teveel dure videospelletjes dichtgegroeide kinderen. Juist dit soort honden, die (als je het in alle eerlijkheid overdenkt) verraden zijn door de mens, heeft een deskundige en liefdevolle benadering en behandeling verdiend, om hem te leren, dat er mensen zijn, die wél te vertrouwen zijn. Een overwichtig kind, dat af en toe, als de pet er zo naar staat, eens een keertje een rondje aan de lijn wil sjorren, maar niet als het regent, of er te leuke tv is, is daarvoor niet de aangewezen persoon. Mijn suggestie : geef ze een vuilniszak en een prikstok, en laat ze de plantsoenen rondom scholen, de parken, en de hangplekken van alle weggesmeten redbull-blikken en fritebakjes ontdoen. Als jouw (groot)moeder in een verzorgingstehuis zit, zou je haar toch ook niet in haar rolstoel zetten en laten duwen door een stel liever-lui-dan-moe - pubers die op de afgesproken tijd toch maar niet komen opdagen? Vrijwilligerswerk vraagt héél veel commitment van degene die dit op zich neemt. Verplicht vrijwilligerswerk gaat niet lukken. Óók niet voor honden in asiels.. (die overigens altijd zitten te springen om gemotiveerde vrijwilligers....)

Slecht idee tegen overgewicht, af en toe een hond uitlaten gaat echt geen zoden aan de dijk zetten met betrekking tot het overgewicht, daar is eerder een andere levensstijl en met name een ander dieet voor nodig dan het huidige.

Het is een goed idee maar helaas werkt het niet omdat je wanneer een hond uitlaat de helft van de tijd stilstaat ivb poepen en plassen en ruiken en dingen ondekken van de honden het zou niet goed zijn voor de hond als de hond meegaat met jou in plaats van jij mee gaat met de hond .

een ontzettend slecht idee. als ik al zie hoe vaak er ongelukken gebeuren met de uitlaatservice, en dat betreft dan volwassenen. nee, de hond zou de dupe zijn.

Waarom gaan ze niet gewoon de straat op en daar spelen,dan hebben ze nog meer beweging. en begin bij de bron met het aanpakken van dit probleem,en let op de eetgewoontes,en niet de hele dag achter de computer hangen. ook de ouders moeten hier hun steentje in bijdragen. en als je er aanleg voor hebt dan wordt het al een stuk moeilijker,want je kunt ze niet verbieden,om af en toe een keer een frietje met te geven. bij ons op het werk wordt ieder week de oudijzercontainer opgehaald,en de zonen van de oudijzerboer die zelf ook dik is gaan precies dezelfde kant op. ik heb de jongens al van kleins af aan gekend en toen ze 7 jaar waren waren ze ook al te dik,maar toch zijn ze hele dagen in beweging,en helpen mee sjouwen dag en nacht. nu zijn ze inmiddels 14 maar veel te dik,terwijl ze toch heel veel beweging hebben. toen ik ze laatst met hun vader s,morgens om 9 uur bij de benzinepomp tegen kwam,en vader al met 2 ballen gehakt met majo naar buiten kwam,dan denk ik bij mezelf het probleem begint bij de ouders. die kunnen er een hoop aan bijdragen.

Ik vermoed dat t voor ieder kind weer anders is, het nut hiervan. De een woont niet in de buurt van een asiel, de ander is allergisch voor honden, de derde wil niet,.... Ik vermoed dat een gezonde levensstijl beter is :-) Al zou het voor de hondjes zo gek nog niet zijn om er drieduizend onwilligers bij te hebben ;-) Toegevoegd na 2 minuten: Ik ben dan geen kindje meer, maar ik ben wél een dikkerd! ik zie het niet zo zitten, behalve misschien zelf een hond nemen, want dan ga ik ELKE dag het beestje drie keer uitlaten. Toch moet ik echt mn dieet aanpassen wil ik afvallen. ( dat lukt niet omdat ik zo van lasagne hou!!!) Het zal heel gezond zijn, lopen met de hond, mager wordt ik er ook niet van! (stomme lasagne! ) :-))

Ik heb meer dan voldoende overgewicht voor vijf asiels, maar - laat ik het maar voor één keertje hardop zeggen - ik háát honden ; dat vind ik echt verschrikkelijke dieren, en het idee ze te moeten uitlaten....nee bedankt. Vind ik dus een heel slecht plan. Wat ze wel zouden kunnen overwegen is voor mensen met overgewicht een sportschool toegankelijker (=goedkoper) maken. Iets waar je een pokkehekel aan hebt ga je iet 30, 40 euro in de maand voor betalen (ALS je het al kunt betalen, veel dikke mensen die ik ken kunnen dat absoluut NIET) maar als het gratis is, willen ze best een keertje naar binnen lopen. Liefst wel op speciale uren voor dikke mensen, want de sfeer op een sportschool is NIET erg motiverend als je meer dan een kilo of 5 te zwaar bent, laat staan meer dan 30. JE wordt gewoon zo ongeveer je graf ingekeken of constant stiekem uitgelachen daar ; echt walgelijk. Bovendien is het nogal bevoogdend ; mensen moeten natuurlijk zelf weten hoe ze hun leven inrichten, daar moet niet iemand als een soort Big Brother met een tellertje bij gaan staan. Dat werkt alleen maar averechts. Er zijn wel dingen die ze zouden kunnen doen waarvan ik - ervaren dikkerd - weet dat ze aan de óórzaakkant al zouden werken. Het kostenplaatje voor gezonde voeding. Ik ben nu bijvoorbeeld gedwongen 40 kilo aan het afvallen, en schrik me de tyfus van de prijzen voor gezonde, magere levensmiddelen (vlees, vleeswaren en magere en volkoren producten vooral) ten opzichte van de slechte, zoute en vette levensmiddelen. Het scheelt ongeveer 50 % op mijn wekelijkse boodschappenbudget. En ik heb een redelijk inkomen, maar ik kan me voorstellen dat voor iemand die van bijstand of minimumloon moet rondkomen, dat allemaal helemaal geen optie is. Een goede lekkere volkorenboterham met rosbief kost minimaal drie keer zo veel als een plak witbrood met leverkaas. Een kilo kipfilet kost twee tot drie keer zoveel als een pak gehakt of speklappen. En vers fruit is eigenlijk niet te betalen. En hun kinderen krijgen dat patroon (vet/ongezond is lekker) van huis uit mee. Laat ze in plaats van de al eens besproken vettax het prijskaartje van gezond (en lekker!) eten eens flink naar beneden subsidieren. Dat zet pas zoden aan de dijk. Toegevoegd na 1 minuut: (Mijn kinderen zijn overigens resp. mager en slank ; aan beweging heeft het hier in huis noot gemankeerd en ze snoepen ook niet zo veel).

Het beste middel tegen overgewicht is natuurlijk minder eten, helpt beter dan een keer de hond uitlaten.

Als je de bron niet aanpakt dan heeft dit soort bewegingsvormen weinig zin. Arme honden die uitgelaten moeten worden door een kind die dit verplicht opgelegd krijgt. De enige manier is om het eetpatroon binnen de huiselijke kring aan te pakken. Daar de bewustwording op gang brengen.

Nee, lijkt me niet zo'n goed plan. Er wel een honden asiel in de buurt zitten. En kinderen en vreemde honden blijft riskant zonder toezicht. Maar het lijkt me dat beweging wel een hele goede optie is. Wel moet je zelf het goede voorbeeld geven. Ook op het gebied van gezonde voeding kan veel gewonnen worden. Maar ook hier geldt: geef het goede voorbeeld!

Heel goed. Laten we die dikkerds ook meteen rommel van straat laten ruimen, De kauwgum van de stoep schrapen, en de plantsoenen wieden. Dat zal ze leren , dikke kinderen te zijn ! ;)

ja het idee is wel leuk maar of het ook uitvoerbaar is?als de ouders "normaal"koken,wordt een kind niet dik,maar de meeste ouders werken allebei dus een kant en klare ongezonde vette hap is makkelijker,.ik moet er niet aan denken,zelf bereid voedsel is veel gezonder

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100