Wie heeft er ervaring met een traagschuim matras (Nasa matras)?

Ik zou graag willen weten wie er ervaring heeft met een traagschuim matras. In het speciaal wil ik weten of je er ver in wegzakt en of het waar is dat alle zwaartepunten van je lichaam gelijkmatig worden verdeeld over dit matras.

http://www.energy-plus.info/nl/?gclid=CNOTpoiJpqICFQGF3godPCfLRQ

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K
Cryofiel
13 jaar geleden
Let er bij het kopen van zo'n matras op, bij welke slaapkamertemperatuur je slaapt. Een traagschuimmatras werkt *alleen* als de omgeving niet te koud is. Is de omgeving koud, dan blijft het matras keihard. Ik slaap ook in de winter met open ramen. In mijn slaapkamer kan het dus onder nul worden. Zelf heb ik daar geen enkel probleem mee, maar het betekent wel dat ik nooit aan een traagschuimmatras zal moeten beginnen.

Het beste antwoord

Ik heb er sinds kort eentje en ik moet zegen : het slaapt heerlijk. Zelfs mijn (enorme) gewicht wordt prachtig verdeeld, en hoewel ik maar een dunnetje (10 cm) heb als topmatras op een boxxpring, is het verschil met mijn oude (paardeharen) matras enorm. Slaapt tien keer beter.

Nadeel is dat van een dergelijk matras op een gegeven moment wel de rek er uit is, zeker bij een groot gewicht, en hij dus relatief snel (sneller dan een pocketveringmatras) vervangen moet worden, hoewel de prijs niet per definitie veel lager is. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt +1

Andere antwoorden (5)

Ik heb er jaren terug een gehad, bij mij was de bovenste helft van traagschuim en de onderste van latex (natuurrubber)
je zakt er inderdaad een stukje in maar niet overdreven diep, eerder zoals een normaal matras, het geeft alleen meer stevigheid, je hebt echt het idee dat je overal gedragen wordt als een waterbed.

het slaapt heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Klinkt goed
Ik dacht 5 jaar geleden een goed matras gekocht te hebben, maar had 's-ochtends overal pijn omdat het te hard was. Heb er toen een traagschuim matras van ca. 5 cm op gelegd en slaap nu heerlijk. Het voelt idd een beetje als een waterbed, omdat alle drukpunten worden opgevangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt +1
nee, je zakt er niet heel diep in weg, maar in het begin moet je heel erg wennen, maar als we nu in een hotel slapen missen mijn man en ik het matras heel erg want als je eenmaal gewend bent kan je haast niet meer zonder.....want het slaapt top en je word uitgerust wakker, maar dat is zoals alles natuurlijk persoons gebonden........succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt +1
Ik heb 3 jaar terug flink geinvesteerd in een boxspring.
Altijd wel wat last van mijn rug. Daarop heb ik een 5 cm dikke traagschuim liggen en ik slaap werkelijk heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt heel erg aan de opbouw van de matras. Traagschuim geeft geen ondersteuning. Dus in een matras met veel traagschuim zal je dieper wegzakken. Meestal wordt traagschuim echter gecombineerd met andere schuimen zoals koudschuim of latex. Doordat je verder wegzakt in je matras, en traagschuim van zichzelf niet goed ademt, kan de warmte en vocht rond je lichaam opbouwen. Het traagschuim verandert onder invloed hiervan gedurende de nacht. Of je er goed op slaapt weet je dus pas als je het geprobeerd hebt. Reden waarom traagschuim en koudschuim zoveel verkocht wordt in Nederland is omdat er veel fabrieken zijn die dit maken.

Wanneer je goede drukpunt verdeling wil, ondersteuning en ventilatie dan kan een talalay latex matras mogelijk iets voor je zijn. Door de celstructuur zorgt het voor een gewichtsloze slaap, zonder dat je erin weg zakt. Daarnaast ventileert een talalay latex matras en is het gemaakt van sap van de rubberbomen, dus een natuurlijk materiaal bovendien.