Hoezo is het dat wanneer iemand de top is minder kans heeft op een soa dan de bottom? (Bij homo's)

Ik bedoel, stel dat de bottom hiv heeft of iets dergelijks en ze doen het onbeschermd dan krijgt de top toch sowieso ook hiv. Die heeft toch niet minder kans op hiv dan wanneer het andersom is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je aan deze informatie? Ik vind het ook nogal erg een gevalletje pikorde bij kippen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ontvanger van lichaamsvloeistoffen heeft een grotere kans op besmetting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha nu begrijp ik het, bedankt Jackd.

Antwoorden (1)

Ja als je twee homoparen neemt waarbij er bij elk paar eentje is met hiv dan is het zo dat als de bottom hiv heeft de kans kleiner is dat de ander (top) het krijgt dan als de top hiv heeft.

De top brengt zijn sperma anaal in bij de ander en die krijgt dus lichaamsvloeistoffen van de ander die door kleine scheurtjes makkelijk in contact komen met zijn bloed. De top krijgt niets van de bottom dus als de bottom hiv heeft moet er eerst contact zijn tussen het bloed van de bottom en het bloed van de top. Die kans is natuurlijk veel kleiner.
http://www.cochaaglanden.nl/cocolumn.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt dus alleen als het homopaar altijd kiest voor één en dezelfde persoon als top en de ander als bottom. Als ze afwisselen maakt het natuurlijk niet uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Twijfelachtige woordspeling in de eerste zin: als je twee homoparen NEEMT....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus, als ik het goed begrijp. Wanneer de bottom hiv heeft en de top niet en er is geen contact qua bloed met elkaar dan is het onmogelijk voor de top om hiv te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeg nooit nooit natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@JCA: dat begrijp je verkeerd, het is een kleiner risico. Doe dat vaak genoeg dan wordt de kans heel groot.
(sowieso is een kleine kans al te veel risico) deze zin niet gelezen?
"de perfecte combinatie voor een flinke stijging van het aantal hiv-besmettingen"