Kan sperma een voedselallergie opwekken?

Ik weet dat het doorslikken van sperma over het algemeen geen kwaad kan. Er vanuit gaande dat de donor 'gezond' is en de ontvangende partij geen sperma-allergie heeft is het zelfs in meer of mindere mate gezond. Maar ik weet ook dat voedsel en dranken de smaak van sperma kunnen veranderen. Nu heeft mijn vriendin een aantal voedselallergieën, zoals een allergie voor uien en prei en ik vroeg me af of mijn sperma haar een allergieaanval kan bezorgen indien ik die dag bijvoorbeeld uien of prei gegeten heb. Heeft iemand hier een helder antwoord op?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het risio niet nemen. Noodzakelijk is het beslist niet, en als ze voor veel dingen allergisch is, zou ze ook zomaar een allergie kunnen ontwikkelen - die zich niet beperkt tot consumptie overigens.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe ernstig jouw vriendin last heeft van haar voedselallergieën. Er is een geval bekend van iemand die na toediening van bloed een anafylactische shock kreeg omdat de bloeddonor pinda's had gegeten. Dat is wel enorm uitzonderlijk, maar het kan dus wel. Maar als ze zich daar zorgen om maakt, hoeft ze het toch niet in te slikken of kunnen jullie toch een condoom gebruiken?