Ik slik de anticonceptie pil elke dag om 22.00. Maar ik wil nu gewoon elke dag om 21.00 slikken. kan dat? of kan er iets mis gaan tijdens het vrijen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
48.9K

Antwoorden (7)

Als je de eerste paar dagen met condoom vrijt kan er niks gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
dat ene uurtje verschil maakt niet uit, condoom is niet eens nodig voor de eerste paar dagen.
Oeh wat ben jij stipt zeg! Nee hoor dat is geen probleem. Je kan natuurlijk altijd op hetzelfde moment de pil innemen want dan is het een gewoonte en dan vergeet je het minder snel. Een paar uur eerder of later is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je de pil elke dag volgens voorschrift slikt, zoals je nu al doet, kan er bijna niks mis gaan. Een uurtje eerder of later maakt niets uit.

De werking is pas minder zodra je de pil 12 uur of langer te laat neemt.

Zolang je geen last hebt van diarree of braken, of je bent aan bepaalde antibiotica, blijft de pil gewoon werken.
12 jaar geleden
dit is geen enkel probleem,een uurtje maakt geen probleem,daarbij is het toch maar één dag voor de omschakeling.Wees gerust alles blijft veilig.
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Je mag de pil slikken op een tijdstip dat voor jou gewenst is. Dit wel binnen 36 uur na het slikken van de laatste pil. 2 uurtjes eerder of 11 uur later is dus geen probleem.

Gisterenavond om 22:00 ingenomen dan vandaag lekker om 21:00. Geen enkel probleem.

Netjes dat je zo stipt bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Binnen 36 uur? Waar haal je dit vandaan? In de handleiding van de pil die ik heb staat dat de werking al niet meer gegarandeerd is indien je de pil 12 uur later in neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Misschien was ik niet helemaal duidelijk in dit antwoord. Ik bedoel 36 uur na het innemen van de laatste pil. Stel voor dat ik hem vandaag om 22:00 inneem dan zou ik hem normaliter morgen weer om 22:00 innemen (24 uur later). Ik kan hem vergeten maar dan mag ik hem (voor gegarandeerde werking) niet later innemen dan 12 uur na het "normale tijdstip". Dus dinsdagochtend om 10 uur moet ik hem ingenomen hebben. Dat is 36 uu nadat ik hem voor het laatst ingenomen had. Sorrie voor het misverstand.
Kimath
12 jaar geleden
ah, op die manier. Ik snap het :)
Toen ik de pil nog slikte was het de ene avond om 23:00 uur en de andere keer om 02:00 uur. Het maakt echt niets uit, als je maar niet langer wacht dan 12 uur ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor maakt helemaal niks uit. Ik heb geen vaste tijd ik slik hem als ik naar bed ga. Dat is door de weeks wel rond half 11, 11 uur en als ik ga stappen dan rond 3 uur ofzo pas de pil. Dat maakt niks uit. Maar niet heel de dag, dat kleine uurtje is geen ramp.