hoelang moet je wachten na sterilisatie om terug seks te hebben met je partner?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.4K
Amadea
10 jaar geleden
Man of vrouw?
Amadea
10 jaar geleden
Degene die gesteriliseerd is of wordt, is dat een man of een vrouw?

Het beste antwoord

Als de gesteriliseerde persoon een man is kun je na een week al weer seks hebben als je er zin in hebt, wel nog een voorbehoedsmiddel gebruiken tot de nacontrolle heeft uitgewezen dat er geen levende zaadcellen meer worden aangetroffen. Bij sterilisatie vande Vrouw is het raadzaam om een periode van 4 tot 6 weken aan te houdenvanwege di inwendige verwonding en de daarmee ontstane kans op infecties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je geen last hebt van de ingreep kan je in principe de eerste dag al gemeenschap hebben. Uit ervaring zou ik zeggen dat je echt wel een paar dagen rust neemt.

In het begin zitten er nog wel zaadcellen in je sperma. Na verloop van tijd zijn deze weg. Het hangt echter af van het aantal zaadlozingen wat je na de sterrilisatie hebt en de. Het duurt even voordat deze uit je lichaam zijn. Advies: tot aan de controle van je sperma door het laboratorium voorbehoedsmiddelen gebruiken!!