laat binnenkort me spiraal weghalen ivm klachten zoals depri hoofdpijn geen zin in sex een humeur om afteschieten zijn ermeervrouwen die dit herkenne

sinds 2 jaar aan het sukkelen met allerlei klachten nou werd ik erop gewezen dat er veel vrouwen in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten en hoe is dat nu bij hun na verwijdering spiraal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (6)

Ik neem aan dat je het over de Mirena spiraal hebt?

Dat is niet te vergelijken met een koperspiraal.
Ik heb hetzelfde gehad als jij en heb hem laten vervangen door een koperspiraal en weg waren de lachten.

Ondanks dat er maar een fractie hormonen in zitten kun je er toch dezelfde klachten van krijgen als van de pil. Bij mij had de mirena hetzelfde effect als de pil.

Sommige vrouwen kunnen gewoon niet tegen de hormonen, als is het nog zo weinig.

Toegevoegd na 32 seconden:
lachten moet KLACHTEN zijn natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb implanon gehad wat een drama was dat 6 weken ongesteld depri rare stemmingswisseling ook eetbuien moe misselijk en kwam veel aan hormonen kunnen veel doen met je lijf en kopie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel persoonlijk dus, ik heb hier in huis een vrouw die niet tegen de gewone pil kan, geen spiraaltje mag en nu een implanon heeft. Vervolgend niet meer ongesteld wordt geen hoofdpijn meer heeft, weinig tot geen hormoonschommelingen meer heeft en ook nog bovengemiddeld libido heeft.
Ze heeft onlangs haar 2de laten inbrengen
Het blijft dus proberen wat bij je past.
Het is heel persoonlijk wat bij jou past. De ene vrouw reageert goed op de pil de ander op implanon weer een ander op een spiraaltje.
Je zult moeten experimenteren wat bij jou het beste past.
Resultaten bij een ander garanderen niets bij jou.
Mijn schoonmoeder kon niet tegen een implanon mijn vrouw floreert er erg goed bij. Geen migraine meer, niet meer ongesteld en weinig tot geen hormoonschommelingen.
Het kost even tijd maar er is ook voor jou de juiste anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mirena is inderdaad geweldig, en scheidt hormonen ter plaatse af, dus dat scheelt hormonen. Het is een eenmalige inbreng, bij de huisarts of gynacoloog. De nieuwste mirena's kunnen ipv 3 jaar 5 jaar blijven zitten! menstruatie minimaal of blijft uit. Een vrouwvriendelijke uitvinding. Het is alsof ik er aandelen in heb, ik heb al heel veel vriendinnen kunnen overtuigen en ze zijn allen ook zeer tevreden! Dus ik hoop voor je dat dit hetgene is wat je nog niet hebt geprobeerd maar wel de uitkomst zal zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook mirena spiraal en nergens last van,het enige vervelende is wel ,ik word ook nog ongesteld terwijl dat bij meeste vrouwen stopt.Met inbrengen ben ik thuis bijna flauwgevallen van pijn,heb weken flink buikpijn gehad,maar daarna geen klachten meer,geen hoofdpijn
heftige bloedingen etc.
had eerst pil (brak ik vaak doorheen) later niks en toen gekozen voor spiraal.
qua stemmingen,hoofdpijn merk ik geen verschil.maar iedereen is verschillend,misschien prikpil? of even gewoon niets zodat je weer op gewoon niveau komt.s6 zal in ieder geval met dokter bespreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een Mirena-spiraal en ben verre van tevreden!
Stemmingswisselingen, verminderd libido, erg onregelmatig ongesteld... De eerste 2 jaar was ik nooit ongesteld, daarna een tijdje eens per 2 maanden (2 dagen maar, en regelmaat), nu eens in de 3 of 4 maanden.
Ik denk er ook over om hem te laten verwijderen, daar 'reset-kuren' bij mij niet geholpen hebben.
Bronnen: