Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je, na te zijn opgeladen met B12, het verder bijhouden met tabletten of moet je doorgaan met injecties om verdere klachten te voorkomen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn huisarts interesseert zich niet voor zijn beroep. Als patiënt moet je het allemaal zelf uitzoeken. Hij zegt alleen dat het wél of níet een goede diagnose is...

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn huisarts interesseert zich niet voor zijn beroep. Als patiënt moet je het allemaal zelf uitzoeken. Hij zegt alleen dat het wél of níet een goede diagnose is...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt een beetje aan de oorzaak van je B12 tekort. Heb je simpelweg een periode te weinig B12 binnen gekregen, dan kan je het nu bijhouden met tabletten. Heb je een verstoorde opname, dan is het meestal nog steeds mogelijk het met tabletten te compenseren. Je neemt dan een deel niet op, maar meestal wel genoeg, ook zou je wat extra kunnen nemen om dat weer te compenseren. Dit kan je eigenlijk alleen maar testen, door een tijdje tabletten te nemen en dan (weer) een bloedtest te doen, terwijl je de tabletten blijft nemen. Als er dan genoeg B12 in je bloed zit, dan weet je of dat tabletten helpen. ps. tijd voor een andere huisarts?

Bronnen:
http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/di...

Als u die echt moet verder nemen zou ik u B-Forte aanraden, dat is een vitamine B complex. Zij neemt dit al jaren naar aanleiding van rugoperaties en geknelde/ontstoken zenuwen. Het bevorderd de genezing van de zenuwen.