Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Herkent iemand deze klachten? ( last van mijn gewrichten, zoals knieen, enkels, polzen, schouders en ellebogen)

Ik heb al 2 jaar dat ik af en toe last heb van mijn gewrichten, zoals knieen, enkels, polzen, schouders en ellebogen. Sinds 1,5 tot 2 maand geleden is dit erger geworden en heb ik er elke dag last van. Dit belemmerd dingen in het dagelijks leven zoals trap lopen en afstanden lopen. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis waar ik bloed heb geprikt voor verschillende dingen en moet nu wachten tot dinsdag voor de uitslagen. Maar ik zou graag willen weten of er iemand nog meer last heeft van een stekende, zeurende pijn in alle gewrichten en vaak met tintelingen en bonken als gevolg. Weet iemand wat deze pijn kan stillen, zodat ik 's avonds beter slaap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ibuprofen lijkt mij hier een goede pijnstiller.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Weet je toevallig of ze bij dat bloedprikken ook de reumafactor gaan bepalen?
Klinkt namelijk als reumatische klachten. Je zou inderdaad pijnstillers/ontstekingsremmers kunnen slikken. Dus paracetamol maximaal 4 x dgs. 2 en daarnaast evt. een ontstekingsremmer zoals b.v brufen, diclofenac of naproxen (dit alleen bij onvoldoende resultaat van paracetamol). Ontstekingsremmers kunnen namelijk de nodige bijwerkingen geven. b.v. maagklachten. Dus eerst kijken hoe ver je komt met paracetamol. Alle hier genoemde middelen zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist/apotheek. Op recept zijn de ontstekingsremmers in hogere doseringen verkrijgbaar, maar dit dus alleen na overleg met je huisarts.