Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Herkent iemand deze klachten? ( last van mijn gewrichten, zoals knieen, enkels, polzen, schouders en ellebogen)

Ik heb al 2 jaar dat ik af en toe last heb van mijn gewrichten, zoals knieen, enkels, polzen, schouders en ellebogen. Sinds 1,5 tot 2 maand geleden is dit erger geworden en heb ik er elke dag last van. Dit belemmerd dingen in het dagelijks leven zoals trap lopen en afstanden lopen. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en die heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis waar ik bloed heb geprikt voor verschillende dingen en moet nu wachten tot dinsdag voor de uitslagen. Maar ik zou graag willen weten of er iemand nog meer last heeft van een stekende, zeurende pijn in alle gewrichten en vaak met tintelingen en bonken als gevolg. Weet iemand wat deze pijn kan stillen, zodat ik 's avonds beter slaap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Weet je toevallig of ze bij dat bloedprikken ook de reumafactor gaan bepalen? Klinkt namelijk als reumatische klachten. Je zou inderdaad pijnstillers/ontstekingsremmers kunnen slikken. Dus paracetamol maximaal 4 x dgs. 2 en daarnaast evt. een ontstekingsremmer zoals b.v brufen, diclofenac of naproxen (dit alleen bij onvoldoende resultaat van paracetamol). Ontstekingsremmers kunnen namelijk de nodige bijwerkingen geven. b.v. maagklachten. Dus eerst kijken hoe ver je komt met paracetamol. Alle hier genoemde middelen zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist/apotheek. Op recept zijn de ontstekingsremmers in hogere doseringen verkrijgbaar, maar dit dus alleen na overleg met je huisarts. Daarnaast kun je baat hebben bij koude of warmte therapie, dus een cold- of een hotpack op de gewrichten leggen. Maar dit is afhankelijk van de soort ontsteking. Chronische ontstekingen hebben meestal baat bij warmte en acute bij koudetherapie. Dit zou je kunnen overleggen met je arts evt. of dit mag/nuttig is. Misschien helpt het ook om rust/activiteit wat af te wisselen, dus b.v 's middags even uitrusten op bed. En dit dan in een juiste houding, dus bij voorkeur plat op de rug of buik. Dit geeft de gewrichten even rust. En verder uitkijken dat je de genoemde gewrichten niet teveel belast. B.v. geen strakke potten opendraaien, zware tassen dragen, zware dingen optillen, veel trappen lopen, veel wandelen etc. Ik wens je sterkte!

je symptomen lijken op fibromyalgie.

Dit is een interessante vraag voor mij. Na een drukke periode, een periode die 4 maanden duurde had ik het piek moment bereikt in mijn opleiding. Eindelijk na echt (voor mij) veel werk te hebben verricht was ik klaar. Ik verdiende rust omdat ik tot het uiterste ging. Ik verdiende rust en dat kreeg ik! Precies wat in de vraag geschreven staat is wat ik heb gehad. Pijn in mijn gewrichten, enkels, knieën, ellebogen en polsen deden zeer. Van mijn enkels trok het zelfs door naar mijn scheenbenen. Rust is het medicijn, een warm bad is prettig. Aspirine(s) weren de pijn, en dat zorgt er voor dat je beter zal slapen. Maar neem niet meer dan de toegestane hoeveelheid. Sterkte, ik hoop dat de uitslag mee mag vallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100