Zweethanden wat kan ik eraan doen?

Hallo,

Ik heb last van zweethanden, soms zijn ze droog maar soms heb ik heel erg last van zweethanden.
Het is dus niet erg prettig als ik iemand een hand moet geven. Ik had al gelezen dat je een operatie kan doen maar dit moet je elke keer opnieuw laten doen en daar heb ik ook niet zoveel zin in.
Weet iemand nog een andere oplossing want ik schaam me er best voor.

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is al heel vaak gesteld.
Kijk maar eens: Gerelateerde vragen
•Zweethanden
•Weet iemand iets tegen zweethanden, bijvoorbeeld iets met olie ofso. iets wat je thuis hebt. En dat 7 uurtjes niet meer zweet ?
•Operatie tegen zweethanden?
•werken zweethanden op touchscreen beeldscherm?
•Hoe kan ik van mijn zweethanden afkomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad en met veel goede tips!
Helemaal naar beneden scrollen dan zie je het vanzelf staan.

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende behandelmethoden mogelijk, waarbij chirurgisch ingrijpen pas wordt toegepast als de andere therapieën niets hebben uitgericht.

Dit zijn o.a. de mogelijkheden:

Aluminiumchloride of aluminiumhydroxychloride als depvloeistof of creme. Kan huidirritatie geven.

Iontoforese: door een elektrische lading door de huid te laten lopen, wordt de zweetproductie voor langere tijd (dagen) geremd.

Botuline toxine (beter bekend als Botox): injecties met botuline toxine in de oppervlakkige dermis remmen de zweetproductie gedurende 3-9 maanden. Doordat de injecties te pijnlijk zijn is dit minder toepasbaar voor de handen of voeten.

Zie verder op bijgaande websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
handen wassen met kous water, of talk poeder gebruiken. Ik heb ook altijd last van zweet handen, ik heb dat geaccepteerd. Ik zeg altijd tegen mensen dat ik klamme handen heb en veeg mijn handen dan even af aan mijn broek voordat ik ze een hand geef. Sommige dingen horen bij je en die kun je ook gewoon accepteren.Probeer ermee te leven, hoe vervelend het ook is, iedereen heeft wel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is wel heel lastig als je bv een beroep hebt waar je vaak handen moet schudden!
Als je lichte kleding draagt gaat dat toch op een gegeven moment vuil worden en niet elke stof neemt vocht op!
Ik vind het fijn voor jou dat jij het hebt geaccepteerd maar lang niet iedereen kan dat, ook al willen ze dat nog zo graag.
Hier wil ik mee zeggen dat het allemaal afhangt van wie,wat en hoe je bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt ook, het is ook lastig. Maar als er echt geen oplossingen zijn, dan kun je het ook accepteren. Ik bedoel daarmee, je hoort vaak dat mensen die zweethanden hebben contacten gaan vermijden. En het leven is te mooi om het te laten beinvloeden door iets aan zweethanden. Maar dat is een levensinstelling van mij, die heb ik gekregen omdat ik enorm ziek ben geweest, daar gelukkig van aan het revalideren en herstellen ben en ik me dus niet meer druk maak over dingen die ik niet in de hand heb. Ik weiger mijn leven te laten beinvloeden door dingen waar ik toch niets aan kan veranderen. Maar ik hoop ook echt dat je een oplossing vindt en ik zal deze vraag wel blijven volgen, wie weet kan ik er ook iets mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het wel accepteren, maar als je iemand zo'n vieze kleffe zweethand geeft is de eerste indruk toch al vaak wat is dat voor een viezerik. is toch niet echt fijn. Maak me op het moment dat ik iemand een hand moet geven er ook best druk over omdat je iemand ook niet echt een stevige handdruk kan geven, waardoor het naar mijn idee alleen nog maar verergert. Dat is toch niet zo fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeker niet fijn. En omdat je er al bang voor bent, ga je alleen maar meer zweten. Bij de meeste mensen met zweethanden schijnt het door spanning en psychische druk alleen maar te verergeren. Bij ons in het dorp is zo'n beautysalon die botox behandelingen geeft tegen zweten, maar wat het kost en hoe lang het werkt weet ik niet. En ik heb eens gelezen van een badje van water thee en zout, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet. Misschien anders eens naar je huisarts gaan. Als je er zo'n last van hebt (lichamelijk of psychisch) word de behandeling misschien wel vergoed. In ieder geval heel veel sterkte en probeer te onthouden dat er meer mensen worstelen met dot probleem en dat iedereen wel iets heeft.