Heb een constante trilling van een spier bij mijn linker onderrib, zie dit ook bewegen, wat zou dit kunnen zijn?

Het is op 1 plek en het voelt net zo als je een zenuwtrilling heb bij je oog maar dan links van mijn navel bij de ribben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.4K

Het beste antwoord

Men noemt dit 'fasciculatie' en iedereen heeft er wel eens last van gehad, inderdaad bij het oog komt het vaak voor.
Je kunt het zien als microscopisch kleine traumata van een spier. Het treedt vaak op na inspanning of stress.

Toegevoegd na 14 minuten:
De spiertrekking gebeurt in een enkele motorische eenheid
dit zijn alle spiervezels, die door een enkele motorisch axon (dit is een uitloper van een neuron die elektrische impulsen geleidt) gaan werken. Axonen zenden namelijk de signalen naar het centrale zenuwstelsel.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe kun je het verhelpen? Heb dit namelijk tijdens het slapen en wordt er meerdere malen wakker van? Mvg huib
amc
5 jaar geleden
Kijk hier eens; https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/185613-spiertrekkingen-oorzaken-en-behandeling-trillende-spieren.html#wat-te-doen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt, duidelijke site