valt dit onder categorie 'gevoelige huid' ?

Ik heb een zeer gevoelige huid. Daar bedoel ik eigenlijk mee dat als bijvoorbeeld mijn vriend met zijn vinger in mijn huid drukt dit voelt als een blauwe plek.. Ook als k bijmezelf op mijn huid druk.. Het is vooral bij de binnenkant van mijn benen, mijn borst, en armen.. Ik maak me best zorgen, want als mijn vriend mij bijvoorbeeld in mijn zij prikt als kietelen bedoeld lijkt t wel alsof ik een blauwe plek krijg.. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
fremar
11 jaar geleden
lijkt het zo,of is het zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt zo, heb eigenlijk nooit blauwe plekken.

Antwoorden (4)

In je huid zitten talloze bloedvaatjes, als die knappen krijg je een blauwe plek, maar over het algemeen niet zo snel als jij beschrijft, ga ermee naar je huisarts, het kan best wel eens goed zijn naar de trombosedienst te gaan, ook als je bloedverdunners gebruikt kan dit een oorzaak zijn.
Het heeft niets met een gevoelige huid te maken, maar met je bloedvaatjes.

Toegevoegd na 3 minuten:
www.zowerkthetlichaam.nl/.../blauwe-plekken-bloeduitstorting-hema...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zoals je zelf zegt een zeer gevoelige huid,zeer gevoelige zenuwuiteindjes.
fremar
11 jaar geleden
Nee, dat is NIET wat ze bedoelen met een gevoelige huid ; een gevoelige huid betekent dat die makkelijk beschadigtg uitdroogt, vlekjes vertoont en dergelijke.

Wat jij beschrijft lijkt meer met de zenuwreceptoren op de huid te maken te hebben, en noemen we overgevoeligheid of in ernstige gevallen zelfs neuropathische pijn/zenuwpijn. Een heel vervelende klacht waar weinig begrip voor is.

Hoe dan ook er mee naar de huisarts, want lichte en zelfs wat steviger aanrakingen moeten prettig zijn, niet pijnlijk. Het kan een symptoom zijn van onderliggende klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken dit. Bij mij zeiden ze toen dat het door de bestraling komt. Ik heb ook vaak delen van de huid die zo gevoelig zijn dat het al heel vervelend aanvoelt als je erover heen wrijft. Het zou een soort van overgevoeligheid kunnen zijn. Als je er erg last van hebt zou ik even langs de huisarts gaan.