Moet je altijd een litteken insmeren met zonnebrandcreme?

Mijn knie is twee jaar geleden geopereert en toen moest ik hem insmeren van de dokter maar moet dat nog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een jaar met blocker factor 50
En daarna mag je verlagen factor 30

Heeft mijn plastisch chir vertelde dat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb 2 litekens op mijn linker elleboog omdat er 2 platen zijn ingezet , mijn dokter heeft nooit iets over zonnestralen gezegd en je kan ze ook bijna niet meer zien! (als je er geen oog voor hebt) is nu 3 jaar geleden waren serieuse littekens! kleurt een beetje bij maar in het begin word het eerst erg rood, zal wel een begin zijn van nieuw weefsel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook twee littekens op mijn enkel van een operatie. De sneden zijn dichtgegroeid met een strookje nieuwe huid. Die ziet wit, omdat er geen kleurstof (melatonine?) inzit. Dat stukje huid heeft dus geen bescherming tegen de zon, en KAN ook helemaal niet bruin worden in de zon. Het verbrandt binnen een paar uur, en als dat is hersteld verbrandt het gewoon wéér in de zon. Altijd goed insmeren dus (of m'n sok aanhouden).