Waarom ben ik vermoeid en hoe kom ik er van af

Ik ben de laatste tijd heel vermoeid en heb geen energie, terwijl ik altijd genoeg slaap en veel en gezond eet. Ik train 5x per week intensief, kan het daardoor komen? Zo ja hoe kan ik er voor zorgen dat ik dat vol houd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, het hangt van heel veel factoren af. Zo is leeftijd een factor, je stress-level en (niet in de laatste plaats) wat je eet. Veel mensen zeggen wel dat ze gezond eten, maar als je ziet wat ze naar binnen werken... nou dat ziet er niet gezond uit. Maarrr wat veel mensen niet weten is dat de kwaliteit van onze voeding de afgelopen 30 jaar schrikbarend is achteruitgehold. We krijgen wel de vetten, eiwitten en suikers binnen die we nodig hebben, maar NIET de micro-nutriënten zoals zink en vele vitaminen en andere mineralen. Vooral zink speelt een key-functie in de mineralen-huishouding en kan lang een negatieve werking hebben op je functioneren als je dat een tijdlang tekort komt. Het is mijn persoonlijke mening dat er heel veel 'ziektes' zijn die te wijten zijn aan een (extreem) tekort aan micronutriënten, en dan bedoel ik dergelijke verschijnselen als jij noemt, maar ook andere, ernstigere.
Wat je moet doen is inderdaad beter letten op je micronutriënten. Vooral blijven sporten, maar niet met zo'n oppervlakkige diëetist gaan praten, want die snappen het moleculaire level niet al te best (- over het algemeen). Ga te rade bij een ortho-moleculair voedingsdeskundige of ga voor natuurlijke aanvulling zoals aloë vera.
Iemand die in de bloei van zijn leven is, aan sport doet en dergelijke klachten heeft, heeft baat bij een goede voeding en aanvullende supplementen. Ik hoop je ermee te hebben geholpen op deze manier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, iemand die het goed snapt!
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grotendeels eens! maar het kan óók zijn dat je bepaalde vitaminen/mineralen niet goed opneemt uit je voedsel.
Dan heeft suppleren met pillen geen nut.
Inderdaad een orthomoleculair-ARTS raadplegen is verstandig. ;)
(je hebt ook orthomoleculair-therapeuten, maar die kunnen geen medicijnen voorschrijven indien dat nodig is) Maar inderdaad alles hangt van meerdere factoren af natuurlijk. beterschap!

Andere antwoorden (5)

Dat zou de oorzaak wel kunnen zijn ja. Praat eens met je trainer, die weet het beste hoe en wat jij traint, dus die kan antwoord geven. In de tussentijd zou je ook bloed kunnen laten prikken op bloedarmoede uit te sluiten
anneliez
11 jaar geleden
Wellicht heb je nog veel emotionele last die je draagt vanuit het verleden. Komt dat meer en meer naar de oppervlakte, maar ben je erg bezig om dat tegen te houden.
Het strijden tegen je eigen innerlijke en emotionele pijn/verdriet kost je erg veel energie. Daar kan sporten of gezond eten soms niet tegen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga voor je al die voedingsaanpassingen doet en dergelijke ( waarvan ik niet zeg dat ze niet nuttig zijn ) eerst langs de huisarts.

Misschien heb je ziekte van Pfeiffer, bloedarmoede of iets anders waar je chronisch vermoeid van bent.

Als dat allemaal is uitgesloten kan je verder kijken naar bijv. je voeding. Of wellicht spelen emotionele factoren een rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is jammer dat ik plusjes mag geven.
Dit is het enige echte antwoord!!!
(Dit weet ik uit ervaring.)
naamlooss
11 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Vitargo!
Vitargo is een natuurlijk product, geproduceerd uit zetmeel. Door zijn unieke koolhydraat structuur heeft Vitargo een aantal bijzondere eigenschappen die ervoor zorg dragen dat de energie opname efficient en effectief door het lichaam gebeurt. Vitargo wordt in Zweden geproduceerd en is wereldwijd gepatenteerd. Verschillende types Vitargo zijn beschikbaar, allen met verschillende effecten en functies. Het is onder andere te koop bij de Body en Fitshop. Gratis levering,
Ga naar een goede arts, liefst een orthomoleculair-arts, dat is een arts die zich bezighoudt met vitamine-/mineralen- en hormoonhuishouding.
Mocht er geen tekort zijn, heb je dat tenminste uitgesloten als oorzaak.
Er zijn verschillende factoren die kunnen meespelen.
Maar neem geen genoegen met "ach, leer er maar mee leven."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga bij jezelf na of er redenen zijn waarom je even niet lekker in je vel zit. Bespreek dat op de sportschool met je Personal Trainer en bespreek samen wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. he3t kan zijn dat je wordt doorverwezen naar je huisarts.