Zijn deze merkloze opzetborstels voor een electrische tandenborstel goed?

Deze opzetborstels kosten een stuk minder dan de merkborstels van Oral B: €9,95 voor 16 borstels in plaats van €19,99 voor vijf borstels. Oftewel 62 cent per stuk ipv 4 euro per stuk.

Maar zijn ze wel goed? Zijn ze niet slap in korte tijd? Of zijn er andere addertjes onder het gras? Is goedkoop duurkoop?

Goedkoop merkloos:
http://www.eijssenshop.nl/product/16-opzetborstels-voor-electrische-tandenborstel-oral-b/?added-to-cart=33

Duur Oral B:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/828462/Braun-Oral-B-Precision-Clean-41-opzetborstels;jsessionid=EF5099EA83FB129E512A11DE0CDE792D.ASTPCEN22

10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de NIET merkborstels een paar maanden geleden gekocht, inderdaad voor een prikkie. Binnen de kortste keren draaiden ze door, goedkoop = duurkoop.

Het beste antwoord

Elk borsteltje is goed, zolang je tanden maar met regelmaat gepoetst worden. Electrisch poetsen is door de vorm van de borstel beter dan met de hand poetsen. Maar in combinatie met stokeren is het verschil nihil.
Om op je vraag terug te komen. Ik denk dat die borsteltjes geen kwaad kunnen zolang je ze maar goed gebruikt. Druk niet te hard en druk nog minder hard als de borstel hard is. Liever een te zachte borstel dan een te harde. Met een te harde borstel kan je het tandvlees beschadigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens denk ik dat er een kans bestaat dat op lange termijn de merkloze borsteltjes sneller kapot gaan (haren uit elkaar gaan staan). Maar daar durf ik geen harde uitspraken over te doen.