In borst geknepen, voelde wat knappen. Wat nu?

Ik ben afgelopen nacht erg hard in mijn borsten geknepen door een bezopen man, voelde toen ook wat knappen.
Ik droeg overigens een dun sporttopje en dunne blouse.
Nu heb ik verschrikkelijk veel pijn, borst is erg opgezwollen en blauw, ik slik standaard al morfine (retard) en paracetamol maar dit helpt niet.
Vandaag is er een ambulance motor langsgeweest en heeft me met eigen vervoer naar het ziekenhuis gestuurd maar omdat ik veel pijn had ( heb zeker anderhalf uur) gegild van de pijn, nog nooit zoveel pijn gehad ondanks 17 operaties en ruim 60 luxaties.
Met veel moeite heb ik fentanyl neusspray gehad om er te kunnen komen, er zitten maar 10 putjes in dus due is al op.
Maar in het ziekenhuis werd ik niet serieus genomen, dit omdat er ooit een onterechte psychische diagnose is gesteld dit is al wel gerectificeerd maar sommige artsen blijven hangen in het verleden.
Ze heeft dus alleen over de huid gewreven en me weer naar huis gestuurd met de diagnose kneuzing.
Alleen zoals ik me nu voel weet ik niet meer wat te doen, is er misschien iemand due me advies kan geven wat nu te doen of hoe de nacht vol te houden tot morgenvroeg mijn eigen huisarts er is.
Ik hoop dat iemand me snel advies kan geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.7K
Poet
10 jaar geleden
Paracetamol
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slik al morfine en paracetamol.
Amadea
10 jaar geleden
Heb jij borstimplantaten dan, dorothy? Als die van siliconen zijn dan zou ik als ik jou was die er zo snel mogelijk uit laten halen, want als die nu lek zijn kan je daar ernstig ziek door worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee geen inplanten, maar borst lijkt nu wel 2 cupmaten groter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou het niet een bloeduitstorting zijn? Dat kan ook flink pijn doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zit er sowieso en behoorlijk ook. Maar dat knappen en die enorme zwelling staan me niet aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen bloedverdunners. Maar wel bijnierschorsinsufficientie waardoor ik geen stresshormoon aanmaak en dus prednison achtige medicatie slik.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Even iets heel anders, heb jij wel aangifte gedaan van mishandeling? Dronken of niet, ik vind dit dus niet normaal. En gezien het feit dat je zo veel pijn hebt en ook een fikse bloeduitstorting... Ik vind dat die vent daar best voor gestraft mag worden.

Antwoorden (1)

Inderdaad zeer vervelend,
Ikzelf heb zoiets gehad dat zelfs een lichte aanraking (van kledingstuk ofzo) al brandende pijn gaf,

Mijn borst voelde ook keihard aan, en was flink gezwollen.
Ik probeerde de pijn wat weg te masseren aangezien mijn borst ook zo extreem aangespannen voelde.
Toen viel het me op dat ik harde een aantal "harde"knobbels voelde in mijn borst (soort van mini waterballonnetjes ofzo,...haha kan niet zo snel een betere omschrijving bedenken...dus hoop ik maar dat je hier wat van maken kan :P)

Na een paar dagen begon ik me toch wel zorgen te maken en ging ik naar mijn dokter,
De dreun tegen mijn borst veroorzaakte irritatie in de melkklieren,
En die hevige pijn kwam doordat de melkklieren ineens flink gaan opzwellen
(soort gevoel van; stuwing/ kneuzing achtig iets)

Het kwam er op neer dat het geen kwaad kon en vanzelf weg zou gaan.
(duurde bij mij wel een week of 4, en was daarna nog wel wat gevoeliger als normaal)

Hoop dat je hier iets aan hebt gehad, en je snel iets voorgeschreven krijgt om je pijn te verlichten !
Groetjes Mirella

Toegevoegd na 1 uur:
Oja nog even iets toevoegen:
Wat betreft het koelen:
Direct of binnen +/_ 4 uur zou je dit dan moeten doen.
Dit is enkel om de 'nog te komen' zwelling/kneuzing/pijn enz. wat te kunnen verminderen/afremmen,
Daarna heeft het koelen eigenlijk geen baat meer.

Als je pijn hebt, krijgt je lichaam direct een seintje dit te willen repareren,
Je lichaam reageerd op dit "Herstel signaal" en doet dit door je bloedtoevoer te verhogen.

Er word meer bloed door je lijf gepompt, dit zorgt voor een betere doorbloeding wat vervolgens weer een belangrijke rol speelt betreft een sneller herstel.

Koeling doet precies het tegenovergestelde (haha ...de ironie)..

Door het koelen "krimpen" de bloedvaten, waardoor het herstelproces juist langer zal gaan duren omdat er niet genoeg bloed wordt toegevoerd.

* EVT. TIPJE???
Misschien is het een idee je borst zachtjes met olie wat te maseren
& voorzichtig wat rekoefeningen hieraan toe te voegen.
Door je arm rustig langs je lichaam te bewegen/strekken;
...arm omhoog(net net voorbij je oren)
...rustig laten zakken,
...en door bewegen naar achter (net voorbij je billen)

Evt. Adem & Rek oefening:
Op het ritme van je ademhaling beweeg je;
* Inademen door Neus
Beide arme omhoog (jezelf lang maken)
* Uitademen via Mond
Armen bewegen mee naar beneden en ook even de schouders flink laten zakken (zonder spanning even laten "uit/na"hangen)
Bronnen: