Hoe kan ik te weten komen of ik 's nachts slaapwandel ?

Vanmorgen werd ik wakker met een blessure opgelopen tijdens het slapen, boven aan mijn rechterbeen, of het bekken. Lopen is echt pijnlijk, en kan ik alleen maar heel langzaam doen. Even gewoon gaan zitten op de plee, is haast onmogelijk.
Ik vraag me af wat er gebeurd kan zijn. Misschien loop ik 's nachts wel in mijn onderbroek de straat op, en ben ik aangereden door een auto. Of ik ben van de trap gevallen.
Iemand een idee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je wilt weten of je slaapwandelt zou je wat meel/bloem op de vloer kunnen strooien bij de (buiten-)deuren, dan zie je het aan de voetafdrukken de volgende morgen als je zou slaapwandelen. Het hoeft maar een dun laagje te zijn.

Het is ook mogelijk dat je in een heel verkeerde houding hebt gelegen. En dat je daar krampachtig in bent blijven liggen. Dan kan het dat je heup lichtelijk ontwricht is.

Als het niet snel opknapt zou ik naar een manueel therapeut gaan om er naar te laten kijken, meestal kunnen ze het euvel beter verhelpen als je er vlug bij bent.

In ieder geval niet te lang blijven doorlopen, beterschap.
Kristal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kunt een camera plaatsen, die je laat opnemen 's nachts.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
De dingen die je noemt wordt je echt wel wakker van hoor.
Misschien heb je gewoon een slecht matras waardoor je spieren in de knoop zitten.
Ik wilde ook ooit ens opstaan en dat lukte niet omdat het in mn rug geschoten was.Slaapwandelen had er niets mee te maken
anneliez
11 jaar geleden
Je kan een webcam je bewegingen laten registreren 's nachts. Er bestaan programma's welke alleen beelden maken wanneer er beweging is.

Klik de link voor meer info hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Span een dun draadje door jou slaapkamer op enkele centimeters hoogte .
Als het draadje stuk is de volgende morgen dat is een teken dat je onbewust door jou slaapkamer hebt gelopen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
en dan struikelen over dat draadje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dun draadje he...
Sluit ramen en deuren en denk hierbij ook aan de toegang naar het balkon. Zorg voor zo min mogelijk hindernissen en ruim rondslingerende spullen op. Hang een windgong boven de deur van de slaapkamer. Deze gaat rinkelen als de deur open gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik ga elke nacht wel een keer de slaapkamer uit om boven naar de wc te gaan. Dan ben ik wel wakker. Maar misschien ga ik ook als ik niet wakker ben.
Leg een natte of zeer vochtige handdoek aan jouw kant van het bed op de vloer.
Als je gaat opstaan zul je van de kou wakker worden.

Succes..