Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik hele koude handen heb krijg ik allemaal oranje vlekjes op me hand hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kleine bloedvaatjes in je huid trekken samen, om minder warmte te verliezen. daardoor kun je soms een raar effect aan de buitenkant van je huid zien: vlekken, of ringachtige verschijnselen, omdat die bloedvaatjes niet allemaal evenveel samentrekken en je huid dus niet egaal wit wordt.
De kleur die je blijft zien, is de ondertoon van je huid (vaak roze of gelig), die extra afsteekt tegen het wit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zouden winterhanden (wintertenen = perniones) of het syndroom van Raynaud kunnen zijn, zie link. Maar met deze summiere hoeveelheid informatie is het niet mogelijk een betrouwbare conclusie te trekken. Wanneer je jezelf herkent in de symptomen van één van beide aandoeningen adviseer ik je contact op te nemen met de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding