Wie weet een goed boek waar alles over clusters en rec staan voor aanvragen van zorg voor kinderen?

ik bedoel een boek waar in staat wanneer er een kind is met een beperking, in welke cluster deze dan valt en waar het dan recht op heeft.
Of een boek wat alles beschrijft over aanvraag van zorg voor kinderen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeken? Wat zijn dat? Daar is internet toch voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bestaat niet. Elk kind is uniek. Het ene kind met autisme kan andere zorg nodig hebben dan een een ander kind met autisme.
In Nederland doen we aan zorg op maat. En aan financien, want soms vindt men zelf (terecht) dat je iets nodig hebt maar dan krijg je het niet.
Zelf diagnosticeren mag niet, dus je zult het hulpverleningscirquit in moeten, eerst diagnosticeren en dan hilp aanvragen. Als je het treft met je casemanager bij bjz dan zal die je de weg wijzen en attenderen op extra mogelijkheden tot zorg.

Antwoorden (1)

Bij mijn weten bestaat er geen algemeen boek over je vraag.
Je zult eerst moeten weten, welke diagnose het kind heeft. Dat kan je alleen verkrijgen via aan psycholoog. Zonder een officiële diagnose kan je niks doen.
Daarna zal de school van het kind heel veel hulp kunnen verlenen bij je vragen over het cluster, waar het kind recht op heeft, en welke zorg nodig is. Evenals trouwens de huisarts en de psycholoog.
Hulp is zeer persoonsgebonden en er zijn vele vele mogelijkheden. Die weg kan je dus pas gaan bewandelen als je een diagnose hebt.