Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom stinken sigaretten meer dan shag? (zie uitleg)

Ik ervaar dat ik rook die uit een sigaret kringelt, mij meer irriteert in mijn neus e.d. dan rook uit een shaggie.
Ik rook zelf niet, maar dat is me opgevallen. Ik heb het dus niet over de uitgeblazen rook, maar die echt van de smeulende peuk uit bijv. de asbak komt.
Is het papier eromheen anders? Is een sigaret meer compact?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat komt omdat in een ''klare'' sigaret een filter voorin zit, in dat donkere gedeelte zeg maar. Dit is een soort 'wat' en dat verbrand dan en dat stinkt zo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rook zelf shag, maar kan inderdaad last hebben van een brandende sigaret in een asbak. Waar het precies aan ligt weet ik niet; wel is het zo dat een shaggie vanzelf uit gaat in de asbak, maar een sigaret brandt op. Voordat je hem hebt uitgemaakt bedoel ik, als je hem gewoon even neerlegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het juist andersom heb... ik vind een sigaret minder stinken dan een sjaggie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding