Kunnen je armen langer worden door zwaar arbeid?

Ik heb 6 maanden zwaar arbeid verricht en het lijkt alsof me armen langer z'n geworden. En als ik een bepaalde beweging doe bijvoorbeeld met mijn linker arm hoor ik een knik. En het doet geen pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Absoluut! Daarom is in vervlogen tijden ook het 'juk' uitgevonden/bedacht. Van al die zware emmers sjouwen kregen de mensen steeds langere armen. Het juk heeft daarin een oplossing geboden.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is absoluut mogelijker ! Het is echter niet zo dat je armen binnen een jaar tien centimeter langer kunnen worden. Het mooiste verhaal over lange(re) armen is afkomstig van Jean-Marie Pfaff, ooit doelman van SK Beveren, Bayern Munchen en het Belgische nationale team. Hij was relatief klein en wilde toch dolgraag doelman worden. In en vlak na zijn puberteit deed hij allerlei lichamelijke oefeningen om maar vooral langer te worden. Want niemand wil immers een kleine doelman in zijn team. Dit is behoorlijk gelukt, want hij werd nog 1,85 meter lang en was als doelman erg succesvol. Bovendien hing (een van zijn oefeningen) hij vaak voor en na trainingen aan de doellat om vooral zijn armen flink te laten strekken. O.a. hierdoor werden zijn armen een stukje langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je botten in je armen en handen worden niet langer,maar de spiermassa wel.Hoewel dit voornamelijk in de omvang is ,is er ook extra spiermassa in de lengte van je armen.Mensen die zich erg lang niet hebben bewogen (bijv. comapatienten) worden kleiner,omdat de spieren niet of nauwelijks meer worden gebruikt.