Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Snurken ontstaat doordat het zachte weefsel in de bovenste luchtwegen zich tijdens de slaap ontspant en gaat vibreren.
Ook staat vast dat roken, alcohol en sommige medicijnen kunnen zorgen voor extra snurken.
Aangezien mannen in het algemeen meer roken en drinken zullen mannen meer snurken.

Gewicht speelt ook een rol. Mannen hebben overtollige vet vaak in de buik en de hals (in de buurt van de luchtwegen; gevolg: snurken), terwijl het bij de vrouwen vaak bij de dijen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb niet het idee dat mannen meer snurken dan vrouwen. Mannen snurken al op jongere leeftijd en heel veel vrouwen van boven de 50 beginnen ook met snurken, doordat inderdaad het weefsel (antwoord hierboven) slapper wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, die Purtje;

Ik weet het niet, want ik slaap alleen maar met mijn vrouw en die snurkt (volgens mij) vaker en harder dan ik. Zij denkt daar waarschijnlijk weer iets anders over....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja volgens mijn mening wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding