Hoe kan je het best korter leren slapen?

Als ik naar bed ga. Of dat nou 22:00 uur id 2:00 is. Ik slaap 14 uur aan een stuk en geen wekker krijgt mij wakker. Soms val ik overdag in slaap en dan ook gelijk 6 uur lang. Dag verpest dus. Wat moet ik. Al zet ik 10 wekkers. Ookal zet mijn man mij rechtop in bed ik merk niets. Ben best wanhopig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Ivana
11 jaar geleden
Het zou narcolepsie kunnen zijn. Vraag je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent 100% afgekeurd.
Kijk eens naar je medicijngebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb ook dat ik als ik geen wekker zet gewoon tot 4 uur duurslaap terwijl ik rond 23.00 ben gaan slapen dit is erg vervelend.

Het beste antwoord

Het is de vraag of je je beter voelt als je opeens minder slaap krijgt. Veel slapen kun je vanaf je kindertijd al ontwikkelen, dus en er is een groep mensen die gewoon veel meer slaap nodig hebben dan de anderen die een 'normaal' slaappatroon hebben van gemiddeld acht uur.

Veel slapen kan echter wel je sociale leven beïnvloeden. Want als jij om 10 uur 's avonds naar bed gaat, wordt je pas tegen twaalf uur wakker!

Als je nog niet naar de huisarts bent geweest, doe dat dan wel, want er kunnen ook medische oorzaken voor je slaapproblemen zijn. (o.a. Slaapapneu, zie verder in bron 2)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt me verstandig uit te gaan zoeken hoe het komt dat je zoveel slaap nodig hebt.

Ben je al bij de arts geweest om een bloedtest te laten doen?

Als een wekker zetten niet helpt en je man je ook niet wakker krijgt, dan is er iets niet goed. Een gemiddeld mens heeft 8u slaap nodig, daarna kan het vanzelf wakker worden zelfs. En iemand die een goed ritme heeft opgebouwt, dan heeft een eigen innerlijke klok.
Maar je zegt erg lang te slapen en overdag ook in slaap te vallen, dat klinkt niet erg goed.

Ik zou naar een arts gaan en een bloedtestaten doen om te zien of er geen andere redenen zijn. Ik zou ook je arts om advies vragen.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeer zeker niet lullig bedoeld, maar als je nu eens een baan vind waar je iedere dag 8 uur zou moeten werken, dan blijft er niet veel over van de 14 uur.
Soms zou ik willen dat ik dat kon, 14 uur slapen, maar dat lijk me eigenlijk weer een beetje te extreem.
Als je minder wilt slapen, moet je verplichte verantwoordelijheden zoeken, die er voor zorgen dat je niet zo lang kunt slapen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kom maar op met al die - punten, want daar zal het wel weer op uitdraaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je zeker een punt kan hebben. Aan de andere als ze elke dag 14 uur slaapt. Zou er best een medische reden ten grondslag kunnen liggen. Dus ze moet ook naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van mij geen min punt hoor @almighty!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 100% afgekeurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Almighty, ik denk dat men wel het verschil weet tussen lang in bed liggen maar dat niet echt hoeven en lang in bed liggen omdat je niet anders kan. Het niet wakker worden van wekker en vriend duidt voor mij op het laatste. Niet op een gewenning wat wel op te lossen is door even fulltime te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ze 100% is afgekeurd, vertelde ze in eerste instantie niet. Die 8 uur werk, kun je natuurlijk ook vervangen door een andere verplichting. Maar blijkbaar zal het dan toch wel een medisch probleem zijn, dus is het beter om hulp te zoeken bij de dokter/specialist.
Veel sterkte ermee.
wat je zou moeten doen, is eerst uitzoeken of het iets medisch is, dus naar de huisarts, onderzoeken en inderdaad bloed prikken.

als dat het niet is, dan je zelf verplichten om iedere dag 's morgens dezelfde tijd (bijvoorbeeld 8 uur) op te staan en daardoor een bepaald ritme op te bouwen.
's avonds om 11 uur naar bed en dit een paar weken volhouden.
zeg niet ik wordt niet wakker, je hebt nog niet alles geprobeerd.
er zijn van dit ronde metalen bakken, waarin je een ouderwetse opdraai wekker kunt zetten, als die afloopt wordt ook jij wakker! geloof me.

dit is volgens mij wat je moet doen
1) huisarts
2) goede wekker
3) ritme opbouwen

succes!

Toegevoegd na 4 uur:
ben je met deze vermoeidheids vraag nog niet bij een specialist geweest ? (via de huisarts uiteraard)
als je overdag in slaap valt, zou dat bij narcolepsie kunnen horen, maar dan zou je 's nachts heel anders slapen volgens de bron.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcolepsie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de ziekte van addison vermoeidheid is een hoofdsyptoom. Maar toch niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet wakker wordt van het wakker maken van je vriend wordt je zeker niet wakker van een goede wekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ziekte van Addison is niet te genezen, maar behandelen is wel mogelijk. Behandeling van de ziekte van Addison gebeurt door middel van het slikken van corticosteroïden, die het tekort aan glucocorticoïden en mineralocorticoïden aanvullen. >>>Als de patiënt goed op zijn medicatie is ingesteld
>>>verdwijnen de symptomen meestal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Addison ik heb het opgezocht, kende het niet. misschien, als ik het goed lees, zou je van deze bijwerking af kunnen komen, wanneer de medicatie zijn werk doet.
dat is dus ook een beetje afhankelijk van hoe lang je deze ziekte al hebt, of liever hoe lang je de goede medicatie al slikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de wekker: als je zo'n opwind wekker neemt en in zo'n (emaille ?) ronde teil (vroeger werden die in het huishouden gebruikt) zet, dan maakt dat een heidens kabaal. waarom zeg ik dit ? wat @pelle hierboven zei klinkt heel logisch, maar de stem van je vriend of een heidens kabaal van een andere toonhoogte kan nèt dat verschil maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn kinderen die door de plaswekker heen slapen en reken maar dat die een herrie geeft. VS heeft gezegd dat geen wekker haar wakker maakt en ook haar vriend niet. Ik denk dat het dan dus geen zin heeft om uit te leggen dat ze moet zoeken naar een betere wekker. Hier is iets anders aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jodokus ik heb heb die medicatie al anders was ik al dood ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp het baileyisme, jouw verhaal was een beetje
anders en ingewikkelder dan we op het eerste gezicht
dachten.
het moet niet makkelijk voor je zijn om dit te ondergaan.
ik wens je veel sterkte en kracht om zo te moeten leven!