Bijna 25 en nog maagd

Ik ben 24, bijna 25, en nog steeds maagd. Mijn omgeving zegt dat ik niet onaantrekkelijk en zeer vriendelijk en lief ben. Ik heb het mijn vrouwelijke vrienden ook gevraagd, maar die zeggen allen dat ze me 'gewoon' niet seksueel aantrekkelijk vinden. Ben ik dan met al mijn vrouwelijke vrienden direct in de vriendenfase geraakt? En hoe kom ik hier weer van af?

Toegevoegd na 23 minuten:
Dank voor de huidige antwoorden, deze helpen echt. Om misverstanden te voorkomen: ik wil niet van mijn vrouwelijke vrienden af en ik wil ook niet met ze naar bed, maar als ik hun voor advies vraag, zeggen ze: je bent superlief en superaardig, alleen niet seksueel aantrekkelijk. Dit heb ik al snel met vrouwen. Mijn vraag op dat vlak is dus meer: hoe zorg ik er voor dat ik niet zo snel in de vriendenfase beland bij vrouwen, maar blijf hangen in de vriendfase.

PS: Die rare tekens met 39 vertaalde internet van een aanhalingsteken

Toegevoegd na 24 minuten:
Dank voor de huidige antwoorden, deze helpen echt. Om misverstanden te voorkomen: ik wil niet van mijn vrouwelijke vrienden af en ik wil ook niet met ze naar bed, maar als ik hun voor advies vraag, zeggen ze: je bent superlief en superaardig, alleen niet seksueel aantrekkelijk. Dit heb ik al snel met vrouwen. Mijn vraag op dat vlak is dus meer: hoe zorg ik er voor dat ik niet zo snel in de vriendenfase beland bij vrouwen, maar blijf hangen in de vriendfase.

PS: Die rare tekens met 39 vertaalde internet van een aanhalingsteken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ben ik dan met al mijn vrouwelijke vrienden direct in de vriendenfase geraakt? En hoe kom ik hier weer van af?" Natuurlijk moet je nooit van je vrouwelijke vrienden af! en vraag deze dames om advies. Op deze luxe kunnen een hoop mannen jaloers op zijn!
Kristal
13 jaar geleden
Pannelap, wat betekent ' ? Misschien is het een gangbaar iets maar ik weet het niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal: dat zal een aanhalingsteken of zoiets geweest zijn. Soms worden die niet correct weergegeven als een vraag wordt gesteld via mobiel. In plaats daarvan zie je dan een reeks tekens zoals bijvoorbeeld '.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je kunt erachter komen wat ' betekent door op een gewone PC Alt-39 in te typen. Dan krijg je dit: ' ' is dus het enkele aanhalingsteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@pannelap: misschien een geruststellende gedachte: je bent niet de enige. In mijn omgeving zijn meerdere mensen die ruim in de twintig waren voordat ze hun maagdelijkheid verloren. En zelf was ik er trouwens ook niet bepaald vroeg bij. Al die mensen begonnen zich op een gegeven moment toch wel een beetje zorgen te maken of het ooit wel zou gebeuren. En met allemaal is het helemaal goed gekomen.
Kristal
13 jaar geleden
dank jullie, nu snap ik die tekens betekenen.

Antwoorden (9)

Je hoeft niet van de vriendenfase met je vrouwelijken vrienden af te komen. En sowieso, je moet geen seks gaan hebben gewoon omdat je geen maagd wilt zijn.
Maar je kunt wel nieuwe mensen gaan ontmoeten waarmee het wel meteen klikt. Zo kom je de ware vanzelf tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een bezoek aan zekere dames kunnen brengen, maar ik betwijfel,of je je daardoor beter gaat voelen. Het is toch geen verwerpelijk feit om nog ongerept te zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Helemaal mee eens !!
Cryofiel
13 jaar geleden
Vraagsteller wil graag gerept zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar rept hij niet over!
Kristal
13 jaar geleden
:-)) Cryo en Moolkeesje
Het is helemaal niet raar om nog maagd te zijn op de 24e. Er zijn er zoveel. In de maatschappij is tegenwoordig een soort beeld gecreëerd waarin het heel normaal is om jong seksueel actief te zijn, terwijl het naar mijn mening helemaal niet gaat om wat hoort of moet, maar om waar jij je fijn bij voelt en of je de juiste persoon voor de eerste keer gevonden hebt.
Je komt de juiste persoon echt nog wel tegen!

Volgens mij is het ook erg belangrijk om lekker jezelf te zijn en dat je zelfvertrouwen hebt. Ik denk dat dit maakt wat men 'mooi' of 'aantrekkelijk' noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet op zoek naar de juiste persoon voor een relatie of zo, maar wil gewoon af en toe eens van bil kunnen.
Geloof me, liever wat langer maagd dan sexuele ervaringen met iemand waar je niet echt om geeft! (zoals echt heel veel wel dus hebben!!!)

Kijk gewoon rustig om je heen en sta openvoor het leren kennen van nieuwe vriendinnen, voor je het weet heb je er eentje met wie je graag verder wilt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord RR! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typisch vrouwen antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Bestevaer!
En toerist... echt niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt wel..
Je snapt de vraag helemaal niet. Het gaat er niet om of het raar is dat ie nog maagd is, of dat ie iemand vind waar ie een relatie mee wil opbouwen.
De vraag gaat over hoe hij sexueel aantrekkelijker kan worden en waarom vrouwen hem steeds als vriend blijven zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de vraag helemaal Toerist, en er zijn echt vrouwen die voor mannen als hij vallen. Op elk potje past een dekseltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, misschien komt ie er over 10 jaar wel eentje tegen.
Ik heb zelf het zelfde probleem. Ik heb redelijk wat vrouwelijke vrienden nu, maar ze willen allemaal alleen maar vrienden zijn. Waar het nou door komt.. Ik weet het niet. Maar als ik mijn gevoel moet laten spreken zeg ik dat het door mijn uiterlijk komt. Op een dag komt alles wel goed, zelfs de meest lelijke persoon vindt uiteindelijk iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op ieder potje past een dekseltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat het is? Ook die man die op zijn 14 zijn maagdelijkheid verloor komt vooral vrouwen tegen die niet meer dan vrienden willen zijn. Je leven lang zullen er meer mensen zijn die je vriend willen zijn dan mensen die met je naar bed willen gaan. Dat is normaal. Vervelend, als je liever geen maagd wilt zijn, maar wel normaal.
Kristal
13 jaar geleden
Eigenlijk geldt mijn antwoord aan Pannelap ook voor jou, vooral ook omdat je vriendinnen hebt, ik wens je echt succes toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt niet door je uiterlijk. Vrouwen gaan met de lelijkste mannen mee, als het maar goed zit met hun zelfvertrouwen, karakter en hoe ze een vrouw zich goed kan laten voelen
Kristal
13 jaar geleden
@ Toerist. Maar soms kan een man zich wat zelfverzekerder (gaan) voelen als hij weet dat zijn uiterlijk gewoon oké is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, das zeker waar, maar je hoeft er niet uit te zien als Brad pitt of Keanu Reeves. Als je haar maar er een beetje verzorgd uitziet en je gebit ermee door kan ben je grotendeels klaar als man.Wat kleren betreft is een spijkerbroek en een t-shirtje goed genoeg.
Tja, ik weet niet of ik het wel voor mag stellen want eigenlijk vind ik dat iedereen wel iets moois heeft, dat het om het innerlijk gaat en niet om het uiterlijk... en toch waag ik me voorzichtig aan het volgende voorstel omdat het soms om hele kleine dingen gaat aan je uiterlijk die toch wat uit kunnen maken maar waar je zelf geen weet van hebt: Kan je niet eens aan je vriendinnen vragen of zij vinden dat je iets aan je uiterlijk kan veranderen om het op te leuken en zo ja: wat? Ze vinden het vast leuk om je te adviseren, ik zou dat tenminste leuk vinden. Misschien geeft het je meer zelfvertrouwen wanneer je weet dat je vriendinnen vinden dat je er goed uitziet en echt: zelfvertrouwen is zeer sexy.

En verder, ook al doe je niks met mijn voorstel: het komt echt wel goed.
Kristal
13 jaar geleden
Ik ben bang dat ik toch een iets andere reactie heb op je vraag.

Ik kan me voorstellen dat je er mee zit en denk ook dat het in principe wel een punt van aandacht zou kunnen zijn. Let op, ik wil hiermee niets negatiefs over je zeggen maar het lijkt me dat je wel HEEL anders bent dan de gemiddelde 24 jarige om je heen.

In de huidige maatschappij is het bijna “moeilijk” je tienerjaren door te komen zonder sexuele contacten of experimenten op dat gebied. Wat ik dus wil zeggen is, dat als je er in slaagt om die periode door te komen zonder sexuele ervaringen op te doen , dat ik denk dat je niet mag verwachten dat het nu dan “vanzelf” zal gaan. Let wel, wat ik zeg is niet zeker, misschien loopt je morgen een heel speciaal iemand tegen het lijf en gebeurt het voor je het weet.

Echter, in de leeftijd ca 15-25 zijn de meeste mensen toch iets losser/wilder, meer in voor experimenten dan in de jaren erna waarin veel mensen toch wat “bezadigder worden. Tenzij jij gevoelsmatig gewoon wat “langzamer” gaat dan gemiddeld kan het zijn dat het de komende tijd niet makkelijker wordt maar eerder moeilijker, ook omdat je evt partners allemaal wat meer ervaring zullen hebben.

Wat ik je erin wil aanraden weet ik zelf eigenlijk ook niet, ik ga je echt niet aanraden om naar de dichtstbijzijnde psychiater te rennen, maar mogelijk kun je iets met het bovenstaande verhaal als je er iets in herkent en kan het je helpen “actiever” een kans te grijpen als die zich voordoet
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh. De drempel wordt steeds hoger, maar tis toch gewoon een kwestie van de juiste tegen komen? Hij was er misschien toen niet aan toe en nu wel, maar nu is het moeilijker omdat er schaamte bij zit.
T zal wel los lopen, ook voor hem. Een vriendib van mij is 34 en nog maagd. De drempel is hoog want als ze nu een partber tegenkomt zal die al veel ervaring hebben en dat maakt t voor haar moeilijker om de stap tot sex te zetten. Maar omdat je t in je tienerjaren niet gedaan hebt wil niet zeggen dat je dan de boot hebt gemist. Nee joh!!! :-)
amigo
13 jaar geleden
het was in het geheel niet mijn bedoeling te zeggen dat de vragensteller nu de boot heeft gemist, daar distantieer ik me dan ook van. Ik wilde alleen aangeven dat er mogelijk wel een REDEN was dat hij tijdens de puberjaren niet tot dergelijke relaties is gekomen
zeer vriendelijk.superlief en superaardig is wat je fout doet Dat is saai en voorspelbaar en daardoor creeer je geen enkele sexuele spanning.
Je moet wat arroganter en spannender, en meer mannelijk worden en vrouwen niet op een voetstuk zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, vrouwen zitten inderdaad juist te wachten op een eikelige huf... die ze kleineert en negeert... Pffffff, vrouwen niet op een voetstuk zetten??? Geloof me... dat werkt maar al te goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat bedoel ik totaal niet. Niet kleineren en negeren, maar wel confronteren af en toe om je te doen groeien,.
Vrouwen mogen best op een voetstuk, maar mannen staan op een even hoog voetstuk wat mij betreft.
Kristal
13 jaar geleden
Heinzzz, ik vind het toch wel een verschil hoor: arrogant of zelfverzekerd. Persoonlijk vind ik, als vrouw, een arrogante man afstotelijk en een zelfverzekerde man aantrekkelijk. En een zelfverzekerde, gevoelige man... érg aantrekkelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen arrogant kan verkeerd opgevat worden. Het is beter om arrogant+grappig te zijn. Alleen grappig is ook niet goed. Je moet beide steeds combineren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor vrouwen is het moeilijk toe te geven, maar vrouwen met een hoog libido geven grif toe dat Toerist inderdaad gelijk heeft. Zelfs in een zuivere vriendschapsrelatie, ontstaat de passie vooral in situaties als het niet mag. Je partner eens verleiden in de natuur, soms zelfs eens op plaatsen waar het niet mag, geeft een dierlijk signaal aan de vrouw dat ze super-aantrekkelijk is en dat de man in kwestie zich niet kan houden door haar sexy uitstraling. Weinig mannen kunnen hier mee om, maar ik merk dikwijls bij zeer goede koppels, dat zo'n evolutie op 40-jaar (of andere leeftijd), dikwijls een enorme heropleving van passie meebrengt. Er zijn zelfs koppels waar dit gebeurt na ontrouw van een of beide partners, en die dan toch terug samenkomen (meestal is het huwelijk echter kapot omdat het niet nederig wordt toegegeven en er van een zijde geen wil is tot het overwinnen van de kwade dagen, wat ook terecht is). Kijk, seksualiteit is in oorsprong iets tussen het vreemde wezen man en vreemde wezen vrouw, die elkaar willen penetreren om zich voort te planten. Heel de verovering die en het paringsgedrag dat in de dierenwereld daarbij hoort, geldt ook voor ons mensen, net zoals de geur van lichamelijke opgewondenheid de partners tot waanzinnig genot kan drijven. Hier gaat het wellicht over een man die nog nooit zijn verstand verloren is, en ik ben zo'n type. Maar ik geef toe op basis van verklaringen van vrouwen zelf: een vrouw die haar partner zijn verstand kan doen verliezen, laat de man soms ontpoppen tot de beste paringsman die ze maar kan hebben. Waarmee bedoeld wordt dat ze de macht voelt van haar seksuele aantrekkelijkheid waarbij ze krachtdadig een sterke man verleidt heeft tot een zeer intens (hopelijk gezamenlijk) hoogtepunt of hoogtezone.
Ik had hetzelfde voor, maar noemde dat geen probleem, maar net fantastisch. Op die wijze kon ik mijn lichaam voorbehouden en huwde ik uiteindelijk ook met een vrouw die maagd was. De seks in ons huwelijk was niet baanbrekend, maar heel eerlijk, als elkaar ontmaagd, krijg je een zeer mooie macht over elkaar en hoef je echt geen moeite te doen om monogaam te blijven, want de eerste maal brand je hersenen als een soort positief trauma door en word je gekoppeld als nooit tevoren aan elkaar. Zo had ik drie kinderen met haar.

Bij mij was het probleem dat ik nogal graag filosofisch en spiritueel praatte en vandaar dat ik eigenlijk net zeer veel vriendinnen had, veel meer dan de gemiddelde jongen, en zo werden er veel jaloers op mij. Toen ik een vriendin eens meenam op een kanotochtje op de Brugse reitjes was dat super romantisch en lag ze op mijn schoot te midden het water en babbelden we heel lang. Plots zei ze me: "weet jij dat niet dat meisjes/vrouwen meer willen?" en ik schrok mij dood. Voor mij was dat voldoende immers al die tijd.

Het had niets te zien met aantrekkelijkheid, want ook fysisch ben ik niet onaangenaam, maar wel met het sterke vriendschappelijke en onbaatzuchtige. Ook in mijn huwelijk had ik liefst dat mijn echtgenote klaar kwam voor ik eigenlijk vond dat ik aan de beurt mocht komen, en dat is eigenlijk ook wel mooi.

Als je goed luistert naar mensen over hun tweede, misschien derde partner, krijg je altijd een verhaal dat die qua seks meestal heftiger is dan de vorige en dat seks heel belangrijk wordt. Bizar, want seks met je eerste vergelijk je niet en is net daarom veel zuiverder. Als je dan heel goed nadenkt en luistert, zie je dan dat seks na je eerste partner evolueert naar plezier, genot en ook... ruzie als het passie is (in momenten dat je niet met elkaar kunt vrijen). En dus wordt seks dan zo belangrijk dat het eigenlijk... niet zo belangrijk meer is.

Er is niets mis, alleen moet je gewoon geduld oefenen tot je een partner vindt die hopelijk op hetzelfde niveau zit.

En dan zul je het mooiste sprookje samen beleven dat er bestaat! Hopelijk de rest van je leven met altijd dezelfde partner. Wie aan z'n 2de partner toe is, kan daar trouwens niet meer over meespreken of spreekt zichzelf eerder goed dan eerlijk te zijn. Kritiek hierop mag, zeker van 'occasie-partners'.