Waar heb ik last van?

Ik ben vanaf november gestopt met school! Ik was van plan een jaartje te gaan werken maar ivm ziekte heb ik dat niet gedaan! Ben nu aan de beterende hand maar voel me geestelijk nog niet goed! Ik heb nu al weken niks gedaan en lig alleen maar in bed! Heb hierdoor veel tijd om over van alles na te denken en dat gebeurt vaak onbewust! Als ik iets te doen heb, vallen de klachten wel mee, maar doordat ik nog erg moe ben door mijn ziekte neem ik ook vaak rust! Op zulke dagen word ik gek! Ik denk zelf dat hrt grotendeels komt doordat ik geen doel meer heb, ging altijd graag naar school! Ook denk ik dat t komt door mijn onregrlmatige levenstijl! Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Of word ik gewoon langzaam gek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Het beste antwoord

Nee joh je wordt niet gek! Omdat je heel de dag in je bed ligt, kan je niks anders dan denken! Je moet gewoon een paar stappen naar buiten zetten, een doel voor je ogen hebben.. Zoals: je opleiding afmaken, een baantje vinden, vrijwillegerwerk doen, met vriendinnen afspreken.. Grwoon een beetje meer sociaal worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + als tegenhanger van een volgens mij onterechte -.
Goed antwoord!

Andere antwoorden (8)

Ga eens doelen zetten. Zoek een simpele bijbaan. Niet eentje die erg veel verdient maar een die je leuk vind. Je zou ook cursussen kunnen doen. Lees boeken. Ontwikkel jezelf, het zal niet slecht voor je zijn. Ga ook eens naar de huisarts en laat je bloed onderzoeken. Misschien heeft het ook een medische oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt wel erg op je vorige vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/energie-futloos-tips.136413

Ik vraag mij af wie jouw eten en onderdak betaalt.
Als je 18 bent hoor je toch voor jezelf te kunnen zorgen, tenzij je naar school gaat en je ouders voor je zorgen.
Als dat zo is, dan moeten die ouders jou maar eens aanpakken.
Ik zou mijn dochter van 18 niet werkeloos en lamlendig thuis moeten hebben.

Je weet het trouwens zelf verdraaid goed. Je ging graag naar school, je hebt een onregelmatige levensstijl en je hebt geen doel.
DOE DAAR DAN WAT AAN!!

Dus tips heb ik wel:
HUP weer naar school!
Regelmaat.
Diploma halen.
DOE iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geheel mee eens!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Heel veel waarheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist. Aan welke luiwammesen en nietsnutten je die minnetjes te danken hebt is me een raadsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dit is nog veel vriendelijker dan "kom van je luie kont en ga iets doen"
Ik heb deze ervaring zelf ook. Iets meer dan een jaar geleden had ik werk, maar ik werd ontslagen en kwam weer thuis te zitten. Eerst viel het wel mee en was ik erg blij met de rust, maar na een paar weken ging ik steeds meer madenken en piekeren. Dit kwam omdat ik niet genoeg sociaal contact zocht met mijn omgeving, toen ik wat meer ging praten met mijn familie en vrienden ging het steeds beter. Maar ik piekerde nog steeds te veel, nu heb ik een hond en doe veel meer en zie veel meer mensen. Ik ben weer bezig en heb een doel, waardoor mijn hersens ook weer bezig moeten en dus niet de ruimte krijgen mij gek te maken.

Dit geld ook voor jou. Je ligt teveel op bed. Ik snap dat je de rust misschien nodig hebt, maar een doel en frisse lucht ook. Probeer een ritme voor jezelf te creëen, ga op tijd naar bed, sta op tijd op. Eet in de ochtend, middag en avond. Ga naar buiten en maak een wandeling. Praat veel met vrienden en familie over wat je bezig houd. Je zal snel merken dat je meer afgeleid bent en dus niet meer gek word van jezelf.
Heeft wel voor mij geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar heb je last van? Ik denk van luiheid.
Maar je woont niet in luilekkerland, waar de gebraden haantjes aan komen vliegen.
Misschien heb je nog ouders die voor je zorgen, maar het wordt tijd dat ze daar mee stoppen.
Zodra je een veer voor je neus kunt wegblazen, moet je iets gaan doen. Ga je vast orienteren op de arbeidsmarkt, probeer via het uitzendbureau enkele dagdelen iets te gaan doen. En kijk niet alleen naar de leuke baantjes. Want van leuk kan je niet eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist. En die min compenseer ik wel.
Zoals al werd gezegd je moet iets ondernemen(ik weet niet wat voor ziekte je hebt, gehad) maar doordat je alleen maar op bed ligt en niets uit je handen komt, en ook niet gestimuleerd wordt door je ouders(neem ik aan) wordt dit van kwaad tot erger.

Je hebt geen doel meer....ga terug naar school of doe cursussen in een richting wat bij je opleiding past. Of wat je al aangaf ga werken.

Je wordt niet langzamerhand gek maar wel onzeker, en onstabiel wat je toekomst alleen maar onduidelijker maakt...dus ondernemen en niet meer zeuren want er komt niets naar jou toe, jij moet de eerste stap zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en we hebben er weer een minnaar tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien mevrouw Kell zelf wel, die vindt dat we haar niet zielig genoeg vinden...
Ik ben hier ook ZEKER niet mee eens, neem een doel voor ogen wat je wilt halen, blijkbaar ben je de tijden gewend om laat naar je bed te gaan en tot laat in de middag uit te slapen. ZONDE, ZONDE, ZONDE! Zeker voor je leeftijd.

Als je goede hersens hebt, DOE DAAR DAN WAT MEE!
Ga op een sport en of hobbyclub samen met vrienden!
Of ga alleen dat je nieuwe mensen leert kennen.

GA ERVOOR! JE BENT NOG JONG.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zuster heeft dat ook gehad.Dat moe zijn komt bij gebrek aan vitaminen.Jij moet naar buiten[Zon]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt erop dat je wat geestelijke last kwijt moet. En nu je niets doen, heb je de tijd om ermee aan de slag te gaan. Onbewust komen er dan dingen bovendrijven. Ik denk dat je het 1 en ander aan het verwerken bent. Kan helemaal geen kwaad. Maar ik denk dat je wel af en toe het huis uit moet hoor. Probeer wat structuur in de dagelijks leven aan te brengen. De wekker om 0830 zetten en, douchen, aankleden, opmaken, je haren doen, ontbijten en dan een wandelingetje maken. Hielp mij door mn wekrloze periode heen. Ik zakte niet in, zeg maar.