Hoe kan het dat 1 oog dichter lijkt?

Mijn ooglid bij mijn rechteroog is meer gezakt dan mijn andere. Hierdoor lijkt 1 oog groter dan het ander. Op foto's zie je dit heel goed. Kan ik dit weer normaal krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
heb ik ook als ik moe ben, gewoon goed op letten dat je je ogen goed open doet als er een foto word gemaakt. Soms komt het ook door je manier van lachen.

Antwoorden (3)

Dit is de a-symmetrie van het gezicht. Ben je jong? Heb je het alleen sochtends? Dan is het met een watje met ijswater te verhelpen (tijdelijk) op oudere leeftijd kun je het laten corrigeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik zelf heb dit ook. het is gewoon de vorm van je hoofd. niemand heeft een perfect hoofd en hier zul je mee moeten leven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij iedereen lijkt/is het ene oog dichter dan de het andere oog . Het is juist normaal dat je gezicht niet helemaal symmetrisch is.
En ja...., op foto`s zie je dat heel goed. Dat is een stilstaand beeld wat je dan ziet.
De foto`s zien er dan voor jezelf niet leuk uit . Maar het valt niemand op dat jouw ene oog groter lijkt dan het andere oog
Iemand anders ziet jouw gezicht doorgaans anders, dan dat jij jouw gezicht ziet. Wanneer jij in een spiegel kijkt, trek je een `speciaal gezicht`. Een gezicht die jij het prettigst vind om te zien.