Waarom geven ze in nederland niet gewoon een prik zoals in Turkije dan ben je een jaar lang af van die ellende?

Stel dat iemand nou ziek is, gaat die allemaal hoesten keel pijn, allemaal slijm in z'n keel. en dan krijg die allemaal medicijnen ervoor. Soms cupsules of hoestdranken, maar die helpen niet echt goed. En hij/zij blijft hoesten, deze verkoudheid gaat misschien wel maanden mee of zo. Heb zelf ook gehad, zelfs bij duurde een jaar. Toen naar Turkije gegaan 7 prikken gekregen 1 week lang. Elke dag eentje. En toen was die gelijk over...

Dus mijn vraag is waarom geven ze in Nederland geen prik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je ook aangeven wat je nu daadwerkelijk bedoelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde griep duurt zelden langer dan 7 dagen. Een verkoudheid duurt ook maar een paar dagen. Geen idee wat voor een prikken dat je bedoeld maar als ze als doel hebben een griep of verkoudheid te genezen kan ik alleen tot de conclusie komen dat ze weinig tot niks helpen.

Het beste antwoord

Zoals altijd en overal over is de Nederlandse bevolking altijd op te delen in minstens twee kampen; voor, tegen en eventueel nog een alternatief kamp. Dit geldt vaccinaties, geloof, politiek en wat je ook maar kunt bedenken.
Het verschil van mening is het hoogst haalbare in Nederland en dient te worden gerespecteerd; dat maakt de Nederlanders tot een volk en houdt ze bij elkaar: dat ze het volstrekt overal over oneens zijn.
Je moet dus ook voor of tegen de griepspuit kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nou,volgens mij zijn ze heel druk met vaccineren in Nederland.Dat kan je toch niet ontgaan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je enig idee wat voor soort prik dat was ?
Verkoudheid is namelijk in principe een heel onschuldige ziekte, waarvan je er regelmatig eentje doormaakt en die je weerstand dan weer verhoogd. Er is ook helemaal nog niet echt een werkend medicijn tegen.

Wanneer een verkoudheid echter ´blijft hangen´is er vermoedelijk sprake van een bronchitis (ontsteking van de bovenste luchtwegen). Een ontsteking wordt veroorzaakt door bacterieen en kan genezen worden door een antibioticakuur. Die wordt overigens hier normaliter gegeven met pillen of een drankje, niet zozeer met injecties.

Met het gebruik van antibiotica moet je echter spaarzaam zijn ; als de mensheid ergens NIET mee geholpen is, is het wel een hele brede resistentie tegen de meest gebruikte antibiotica, en een onschuldig verkoudheidje heeft er niet eens baat bij.

Maar als je in Nederland een jaar blijft hoesten, geeft de dokter je ECHT ook een kuurtje, hoor. Alleen niet per injectie, maar gewoon pilletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kennen we hier als het fenomeen, de jaarlijkse griepprik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom die prik niet wordt gegeven .

Maar ik weet wel dat de verkoudheid en griep , je immuunsysteem versterkt. Elke keer als je griep of verkoudheid hebt , komt je immuunsysteem in actie. Elke keer wordt het virus overwonnen. Elke keer wordt je immuunsysteem versterkt.

Meestal wordt je een langere tijd niet verkouden of je krijgt geen griep meer als je hem eenmaal heb gehad. De meeste mensen worden rond de drie /vier keer per jaar verkouden .

Een verkoudheid die maanden duurt is zeldzaam . Misschien kreeg jij die prikken omdat je lichaam de virussen niet goed kon bestrijden ? Of je had een erg moeilijk te bestrijden verkoudheid ( voorhoofdsholte ontsteking ) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Af en toe een griepje of verkoudheid is niet ongezond.
Als je voor de rest een normale gezondheid hebt.
En als je goed oppast andere mensen niet aan te steken.
Zeven prikken in één week? Waarvoor? Zeven soorten griep? En als je nou net het achtste virus treft?
Trouwens, je vraag klopt m.i. niet. Ze zijn in Nederland toch volop aan het inenten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht, maar het zijn er acht.
Zie bron:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk dat is waardevol . Ik ben benieuwd antwoordman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn Norton zegt dat er 28 bedreigingen zijn vanaf deze site. Virussen !
AWM
14 jaar geleden
Huh? Het is een website van de Turkse overheid, wat in het geheel niets zegt, geef ik toe, maar mijn software (ander merk dat me toch nooit in de steek laat) zegt helemaal niets.
Volgens mij overdrijft Norton!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit de prikken zijn waar de vraagsteller het over heeft dan hebben wij die toch zeker ook wel (in een iets andere vorm) hier in Nederland, maar dat heeft weer niets met verkoudheid te maken.