ik heb gehoord dat je als je griep hebt gehad niet meteen er na mag gaan sporten, waarom niet

Toegevoegd na 8 minuten:
had ook er bij gehoord dat het wel met het hart te maken heeft maar waarom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eén van de kenmerken van griep is spierpijn. Het hart is ook een spier. Bestaande hart- en longklachten kunnen daarom door griep verergeren.
Als je een paar dagen op bed hebt gelegen zijn je spieren verslapt. Dat moet je als je weer hersteld bent van de griep geleidelijk gaan heropbouwen. Begin met korte wandelingen en breidt dat voorzichtig uit. Je oefent je spieren dan om weer soepel en sterk te worden.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet mogen is erg veel gezegd hoor, het is niet verstandig als je heel erg de griep hebt gehad om je dan bij sport weer helemaal op en top te geven. waarschijnlijk kan je dat dan ook nog niet, omdat je daar nog wel te slap voor bent. Als je echt de griep hebt gehad, dan is de nasleep zeker nog wel 4 weken voor je weer helemaal de oude bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft meer met je longen te maken. Daarvan is het slijmvlies volledig ontstoken bij griep en dat heeft tijd nodig om te herstellen. Griep, ik bedoel daar influenza mee, is een aanslag op je lichamelijke conditie. Je mag er best een dag of veertien voor uittrekken om er volledig van te herstellen.