Wie kan er vertellen of peesontstekingen in de schouder iets te maken kunnen hebben met de griepprik? De klachten zijn meteen na de prik ontstaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik denk toch dat het toeval is. Je kunt wel een pijnlijke bovenarm krijgen, maar dit is slechts tijdelijk. Wanneer je vermoedt dat het toch een bijwerking is, kun je dit met je huisarts bespreken. Hij/zij maar ook jijzelf kan het melden bij bijwerkingencentrum Lareb.

De volgende info is afkomstig van de website vd RIVM:
Heeft de griepprik bijwerkingen?
U kunt van de griepprik de eerste dag wat pijn, roodheid of een lichte zwelling hebben op de plaats van de prik (de bovenarm). Dit gaat vanzelf over binnen één tot twee dagen. Sommige mensen voelen zich na de griepprik een aantal dagen wat minder lekker. Van de griepprik kunt u geen griep krijgen. Klachten als lusteloosheid, hoofdpijn en verhoging kunnen voorkomen op de dag nadat de griepprik is toegediend. Dit gebeurt dan vooral bij kinderen die nog niet met een griepvirus in aanraking zijn gekomen. In zeer zeldzame gevallen worden mogelijke ernstige bijwerkingen gemeld.

Als u denkt een bijwerking te hebben van de griepprik, bespreek dit dan met uw huisarts. Die kan mogelijke bijwerkingen melden bij het Nederlands bijwerkingencentrum Lareb. U kunt ook zelf mogelijke bijwerkingen melden bij Lareb.