Droge crackers, en iets waar suiker in zit, bijvoorbeeld cola..
Pepermunt kussentjes helpt ook heel goed tegen misselijkheid!

Maar wat ik niet begrijp, als je er misselijk van word, waarom rook je die troep dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh, energy is niet zo goed, als je al een drug gebruikt.. energie drink bevat een hoog gehalte caffeine en beinvloed je hart ritme.. er zijn gevallen bekent dat er mensen zijn opgenomen omdat zei teveel energie hadden gedronken..
Ritsuka
12 jaar geleden
wiet is kalmerend, en energy drink pept je juist weer op, ik dacht dat die combinatie zeer slecht was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want wiet laat je hart iets langzamer kloppen, en met energy doe je dat weer iets sneller.. dus zeer slecht.. maar zo ie zo is energy drank niet goed voor je..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook mensen dat teveel zand gegeten hadden en dan opgenomen moesten worden... teveel is nooit goed :) niemand zegt dat hij een krat moet leegdrinken... een beetje zal wel volstaan om de misselijkheid weg te krijgen.
Als je nou persee een joint wil roken,neem dan geen hele, als je een paar trekjes neemt, heb je het zelfde effect.

Toegevoegd na 15 uur:
Beperk die paar trekjes tot 1x pre week.Dan krijg je echt geen blijvende schade hoor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken er genoeg die dagelijks recreatief bezig waren (heb in een shop gewerkt) en die gasten konden echt niet zonder hoor. er kwamen ook nette zakenlui van middelbare leeftijd die het al medicinaal wietje gebruikten en hadden hier wel degelijk baat bij zonder rare gevolgen of afhankelijkheid. ter vervanging van pijnstillers (rookten 1 klare joint per dag waar niet veel inzat) of zelfs als slaapmiddel (halve joint voor het slapen gaan zodat ze niet de volgende dag gaar en brak waren) kortom, de mate van en de hoeveelheid zeggen niets over de afhankelijkheid van het middel.
Misselijkheid is een manier van reageren op een gifstof die je lichaam binnenkomt. Je kunt de misselijkheid dus zien als een ongewenste bijwerking. Ongewenste bijwerkingen komen vaak voor wanneer er overgedoseerd wordt.

Je kunt de misselijkheid verminderen door niet te roken, maar ik neem aan dat je graag wèl wilt roken.
Rook dan een stuk minder dan je gewoon bent om te doen met een joint. Je kunt hem na enkele trekjes weer uitmaken en later (enkele uren of een andere dag) weer aansteken.
Je kunt tevens wat langer doen over die paar trekjes die je wel neemt. Je lichaam heeft niet zoveel tijd nodig om te reageren op de werking van de joint, maar wel ietsje. Als je vòelt dat het iets teveel was, wordt het vervolgens nòg iets erger.
De vervelende bijwerkingen als misselijkheid kunnen langere tijd aanhouden en dat maakt het roken van een joint een stuk minder leuk. Mijn ervaring is dat een joint de mooiste ervaring geeft (met de minste ongewenste bijwerkingen) wanneer je er géén alcohol voor, bij of na drinkt.
Alcohol prikkelt de maagwand en kan misselijkheid veroorzaken, maar samen met de joint versterkt dit effect en heb je er dus veel sneller last van dan als je afzonderlijk gebruik maakt van deze verslavende genotsmiddelen. ;-)

Niet roken is beter, maar als je toch wilt experimenteren, doe het dan met mate, want dan is de ervaring EN de herinnering eraan beter en leuker! :-)

Oh, nog een kleine aanvulling:
Zorg dat de maag niet leeg is, maar prop je van te voren ook niet vol. Een bodempje of bescheiden maaltijd is voldoende. Drink er niet teveel bij en vooral ook niet te snel. Je kunt heel erg het gevoel van dorst krijgen, maar al drink je veel (water), het zal toch niet helpen. Dus hou het bij kleine beetjes tegelijk.
Tijdens het roken heb je waarschijnlijk geen trek, hou je daar ook aan en ga niet eten. Je lichaam reageert op de gifstoffen door de prikkel van honger uit te schakelen. Je lichaam heeft alle energie nodig om de joint te verwerken en kan er geen andere (belastende) taken bij hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral rustig blijven, diep en relax ademhalen en je op leuke dingen focussen ipv op de misselijkheid.

Dit gaat trouwens op voor elke vorm van misselijkheid dus ook zonder het roken van jointjes.

En weet je... het is nu Wereldwijd bewezen dat veel Glimlachen en plezier maken ons intern Cannabis systeem activeert waardoor je gratis en zonder enige vorm van misselijkheid in hogere sferen kan geraken.
Gewoon dieper en intenser ademhalen dan je doorgaans gewend bent en dan die mondhoeken optrekken of grimassen trekken. De fun die je dan hebt (in groep versterkt het effect nog = synergie) daar kan écht geen enkele externe drug tegenop.

Ik kan je dat 'Glimlach-inhaleren' enorm aanbevelen ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was de vraag waarom je wiet gebruikt, maar ik lees in de reacties dat het een soort zelfmedicatie is: om tijdelijk aan stress te ontsnappen. Dan zou je natuurlijk ook kunnen stoppen en een andere manier zoeken om je stress te verminderen.

Dat was een beetje het antwoord op de vraag achter je vraag. Het letterlijke antwoord op je vraag: vantevoren iets neutraals eten (een paar crackers ofzo). Zuchten helpt tegen misselijkheid, en vooral niet te veel gebruiken of te snel inhaleren. Je op iets anders concentreren, heel rustig een paar slokjes water of thee drinken, of eventjes gaan liggen. Algemene dingen die helpen tegen misselijkheid zijn gember (alles waar gember inzit, dus gember, gemberwater, gemberkoek, etc.) en anti-misselijkheidsmedicatie. Er is wel wat zonder recept verkrijgbaar. maar om eerlijk te zijn zou ik het vrij ver vinden gaan om medicatie te nemen die de bijwerkingen van een joint moet tegengaan.

Je kunt ook kiezen voor een andere toedieningsmethode: thee, of vaporiseren. Thee werkt duidelijk langer en is minder verslavend omdat je geen echte 'high' hebt (piekmoment in de werking) dus je zou het kunnen gebruiken als je een nachtje lekker wilt slapen. Pas wel op: je merkt het effect minder sterk en niet direct, dus ga niet nog een kopje nemen omdat je het idee hebt dat het niet werkt: wacht eerst een aantal uren om het effect te evalueren.

MAAR: als je onder zulke extreme stress staat dat je het nodig vindt om een softdrug te gebruiken bij wijze van zelfmedicatie, zou ik eerder aanraden om hulp te vragen bij je huisarts. Begrijp me goed: er is niets mis met af en toe een jointje roken of een paar trekjes nemen, tenzij je aanleg hebt voor psychotische stoornissen of dit in je familie voorkomt, want dan loop je een levensgroot risico dat je (mede) door het roken van wiet een psychotische stoornis als schizofrenie ontwikkelt. In andere gevallen kan het niet veel kwaad. Maar als je het gebruikt omdat je het gevoel hebt dat je het NODIG hebt, loop je een groter risico op in elk geval psychologische afhankelijkheid. Daarbij is het gebruik van middelen geen goede manier om stress te lijf te gaan. Symptomen bestrijden is niet verkeerd, als je ook de oorzaak maar aanpakt. Een huisarts schrijft soms tijdelijk rustgevende medicatie voor, maar zal bij langdurige problemen ook doorverwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog, die je kan helpen om de stress te verminderen of beter te handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, en inderdaad: Gebruik geen joint tegen stress. Het is een genotsmiddel, geen probleem-oplosser!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Suus, je vat het een stuk beter samen dan ik deed! Als iemand af en toe een joint rookt omdat ie het lekker vindt, maak ik me daar niet druk om. Maar als je het gebruikt omdat je het idee hebt dat je het nodig hebt, vind ik dat zorgelijk. Als je probleem bekend is bij een arts en je hierover overlegt, kan het een keuze zijn om die joint te gebruiken als natuurlijk alternatief voor een chemisch kalmerend middel, maar in z'n algemeenheid geldt dat je medicatie bij de apotheek moet halen, en niet bij de coffeeshop. Daar haal je genotsmiddelen, en net zo goed als het zorgelijk is wanneer je naar de apotheek gaat om je verslaving te voeden, is het zorgelijk wanneer je naar de coffeeshop gaat om medicatie te halen. (Tenzij dit op recept is van bijvoorbeeld een pijnspecialist, maar dat is een ander verhaal.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor deze uitgebreide, niet oordelende uitleg. Ik ga nu verder met Glimlach-inhaleren... daarmee wakkeren we (wetenschappelijk bewezen) ons intern Cannabis Systeem aan... gratis en multifunctioneel.
Handig, toch? Fijne dag nog ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een link naar het wetenschappelijk bewezen interne Cannabis Systeem?
Zorgen dat je er geen haren in draait van bijb. kat of hond

Toegevoegd na 42 seconden:
bijv.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is de reden dat sommige misselijk worden van een Joint je merkt amper dat er een haar doorheen zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult denken "wat een idioot", maar probeer maar eens een goede boer te laten (liefst meerdere) daar je vaak ongemerkt rook in ademt tijdens het blowen welke misselijkheid veroorzaakt.
Ook even het toilet bezoeken en iets overgeven of alleen maar even je vinger achter in de mond te steken zodat je gaat kokhalzen, zal een goed resultaat geven (ook hier mee bewerkstellig je dat de rook in je maag er uit gaat/je makkelijker een boer kunt laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een waterpijp uit. In een joint zit naast de wiet ook tabak en daarin zitten stoffen waar je gemakkelijker misselijk van wordt. Bovendien kun je met een waterpijp met twee trekjes al aardig hoog worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet wat er in je joint zit?

heb in een coffeeshop gewerkt (en nee, die zooi is niet aan mij besteedt!) en het kan schelen of je een commercieel wietje (11je) rookt of een witte soort (widow bv)
het kan dus aan het THC gehalte liggen.

rook je geen sigaretten dan kan het de tabak zijn, rook je pas dan kan het het THC gehalte zijn. sommigen kunnen niet tegen hasj, en wel tegen wiet.

weer anderen roken hun wiet met een vaporizer (vergeet niet dat je dan enkel pure THC smookt!)

beter is het om gewoon niet te roken als je er misselijk van wordt, want het is en blijft natuurlijk een signaal van je lichaam dat het het niet echt prettig vind. gezond is het natuurlijk niet.

normaal geef ik dit soort antwoorden niet, maar las dat je geen genoegen nam met verstandigere antwoorden (gewoon NIET smoken als je er niet tegenkan) en wou toch je vraag beantwoorden.

kijk er overigens wel mee uit, want heb er veel aan de vlakte door zien gaan die zo eigenwijs waren als dikke str#nt en toch stoer hun joint met alle geweld moesten roken om lekker tof te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ofwel kan je er niet goed tegen en kan je het beter niet doen... ofwel rook je gewoon teveel en wordt je er daarom misselijk door.

Mijn advies: gewoon minderen en zien of dat helpt, anders gewoon kappen. Teveel is nooit goed, ik werd ook altijd wat misselijk als ik teveel had gerookt maar door de hoeveelheid wiet in mijn jointje te halveren was dat probleem van tafel! en veel aangenamer voor de longen :). ook beter voor de rekening!