Is het mogelijk om online en goedkoop faalangst tegen te gaan?

Ik leer vaak heel goed en als ik dan in de klas zit ben ik het weer vergeten. Hierdoor haal ik vaak slechte cijfers (onvoldoendes). Ik ben altijd heel zenuwachtig voor een repetitie. Ik zeg ook heel vaak 'dat kan ik niet'. En ik durf niet tegen vreemden te praten. Ik wil graag dat mijn faalangst verdwijnt. En dat ik ook betere cijfers hierdoor ga halen. Is er een manier om dat (het liefst online) en goedkoop tegen te gaan?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Ik weet het niet, maar een andere tip: probeer eerst te achterhalen waar de faalangst vandaan komt. Ligt het in je opvoeding? Moet je van jezelf alles altijd goed doen? Waarom dan? En wat als je faalt? Vergaat dan de wereld? Heb je dan een probleem dat niet meer op te lossen is? (antwoord: nee).
Als je weet waar het vandaan komt, kun je er gerichter wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op www.faalangst.nl kan je een online cursus doen alleen het is niet goedkoop...

Antwoorden (1)

Ik heb een site voor je gevonden met online trainingen speciaal voor jongeren.
ik kon niet zo gauw de kosten hiervoor vinden, maar ongetwijfeld kun je dat wel navragen bij het bedrijf.

Succes!

http://www.kwadraad.nl/Nieuws/tabid/128/ArticleID/145/View/Details/Mod/462/Online-Faalangst-training-speciaal-voor-jongeren/Default.aspx