Pijn in m'n benen, wat kan dat zijn?

Al sinds een paar weken heb ik enorme pijn in beide benen. Je kent wel dat gevoel wat je in je benen hebt als je heel lang achtereen hebt gestaan of intensief hebt gesport, het gevoel van verzuring in je spieren. Dit gevoel heb ik dus de hele dag, ik sta er 's ochtends mee op en ga er weer mee naar bed. Ik moet hier binnenkort mee naar de neuroloog maar ben benieuwd of iemand dit herkent.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kan een heel goede reden zijn om even een afspraak te maken met de huisarts. Ik kan vanaf hier gene diagnose stellen (en van dichtbij trouwens ook niet, want ik ben geen arts) maar pijn in de benen die nergens vandaan komt, is nooit een goed teken.
Etalagebeneb zijn het waarschijnlijk niet, omdat die voornamelijk optreden als je loopt en de pijn wegtrekt in stilstand, maar toch laten nakijken. Trombose zou ook een mogelijkheid zijn, hoewel twee benen tegelijk niet voor de hand ligt in dat verband, en datzelfde geldt voor een hernia. Misschien moet je zelfs denken aan PAV (ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en hoe je medische voorgeschiedenis is).

In elk geval klinkt het niet goed, en kun je beter NIET wachten tot je afspraak met de neuroloog, maar neem je liefst vandaag nog contact op met hem of met de huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, even vergeten, het kan natuurlijk ook een onschuldige oorbijgaande kwaal of een bijverschijnsel of een eenvoudig te behandelen aandoening zijn, maar neem eerst het zekere voor het onzekere. Liever te zwaar gedacht dan te licht en te laat gekomen. Of : liever een keer teveel naar de dokter dan één keer te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marleen: Prma antwoord +1
Jij gaat echt razendsnel over je toetsenbord!

Andere antwoorden (7)

ja dat herken ik en vele anderen denk ik. De medisch-specialist zal per geval een diagnose vaststellen. Afwachten dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker herken ik dit. Vooropgesteld: Ik ben geen medicus. maar kreeg veel pijn in mijn benen nadat ik gestart was met cholestorol verlagende middelen. Dit zijn vervelende bijwerkingen van de vastines. Dit hoeft in jouw geval natuurlijk niet zo te zijn maar dit antwoord schoot mij als eerste te binnen. Mocht het wel zo zijn zie ik het wel in een reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn zoon waren het groeipijnen..
Bij mij bleek het een hernia..
Bij mijn vader noemde men het restless legs...

Het kan dus heel veel zijn... Echt afwachten dus, hoe moeilijk ook...
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik soms medicatie, en is daar iets in veranderd, dat was bij mij het geval.......dus is de enige optie daar je arts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cholesterol verlagende middelen. Bijwerking van Statines.
Naar maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spierpijn is een teken van overbelasting van je spieren en treedt op wanneer de spieren herstellen van een zware inspanning...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik ook. Een goeie tip TanTum helpt perfect ik gebruik het heel vaak en het is super handig.
Oja het is een tubetje met crème.