Dat kan een heel goede reden zijn om even een afspraak te maken met de huisarts. Ik kan vanaf hier gene diagnose stellen (en van dichtbij trouwens ook niet, want ik ben geen arts) maar pijn in de benen die nergens vandaan komt, is nooit een goed teken.
Etalagebeneb zijn het waarschijnlijk niet, omdat die voornamelijk optreden als je loopt en de pijn wegtrekt in stilstand, maar toch laten nakijken. Trombose zou ook een mogelijkheid zijn, hoewel twee benen tegelijk niet voor de hand ligt in dat verband, en datzelfde geldt voor een hernia. Misschien moet je zelfs denken aan PAV (ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en hoe je medische voorgeschiedenis is).
In elk geval klinkt het niet goed, en kun je beter NIET wachten tot je afspraak met de neuroloog, maar neem je liefst vandaag nog contact op met hem of met de huisarts.
Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, even vergeten, het kan natuurlijk ook een onschuldige oorbijgaande kwaal of een bijverschijnsel of een eenvoudig te behandelen aandoening zijn, maar neem eerst het zekere voor het onzekere. Liever te zwaar gedacht dan te licht en te laat gekomen. Of : liever een keer teveel naar de dokter dan één keer te weinig.